הקונספירציה: "נתניהו יפזר את הכנסת כדי להתחמק מחקירה"

באופוזיציה תוקפים את הצעת החוק המבקשת לאסור חקירת ראשי ממשלה מכהנים ומפתחים תאוריה כיצד יינצל בנימין נתניהו מהחוק, למרות שהוא לא יחול רטרואקטיבית • יוזם החוק, ח"כ אמסלם, טוען מנגד כי המצב הנוכחי בלתי נסבל וכי ראש ממשלה מחליפים בקלפי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הצעת החוק שהגיש חבר הכנסת דודי אמסלם מהליכוד, המבקשת לאסור חקירת ראשי ממשלה מכהנים בעבירות שאינן משמעותיות, מעוררת סערה במערכת הפוליטית.

למרות שהחוק לא יחול רטרואקטיבית וימנע רק את חקירת ראשי הממשלה הבאים, יש מי שמשוכנע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, הצפוי להיחקר הערב במעונו בירושלים, עומד לנקוט בהליך מבריק שיציל אותו מחקירה.

על תאוריית הקונספירציה הבאה חתום לא אחר מאשר ח"כ יואל חסון מהמחנה הציוני, המשמש גם כסגן יו"ר הכנסת. הוא משוכנע כי "נתניהו יעביר את חוק אמסלם ויפזר את הכנסת כדי להתחמק מחקירה".

לדבריו: "ראש הממשלה בחסות ח"כ אמסלם מכין תרגיל פוליטי: חוק שיאפשר לנתניהו לחמוק מחקירותיו באמצעות בחירות בזק. חוק אמסלם ייכנס לתוקפו בקדנציה הבאה ונתניהו ייזום בחירות מוקדמות שכל כולן הימלטות של נתניהו מחקירותיו.

"אמסלם גם מטעה את הציבור: החוק הצרפתי מדבר על עבירות שבוצעו טרום הכהונה הבכירה ונתניהו נחשד בעבירות שבוצעו לכאורה בזמן כהונתו. לנתניהו עומדת הזכות לחפות ולהגן על עצמו, אבל הוא לא יכול לשנות את כללי המשחק לצורך כך. אני מציע לראש הממשלה להתמקד במתן תשובות, לחוקרים ולציבור".

יציל את נתניהו? הצעת חוק מבקשת לאסור חקירת ראש ממשלה

חברתו למפלגה, ח"כ קסניה סבטלובה אמרה כי "מי שמציע חוק האוסר חקירות ראש ממשלה, כנראה לאדונו יש מה להסתיר. אמסלם מנסה לחבל בשלטון החוק. מי שידיו נקיות לא צריך לחשוש מחקירות, ולא יבקש לקדם רעיון הזוי שיפגע בשלטון החוק שאחד מעקרונותיו הוא דין אחד לכולם, גם לא באמצעות שליח.

"חקירות משטרה התקיימו בעניינו של אהוד אולמרט בעת כהונתו. מעניין מה היה אומר נתניהו – יו״ר האופוזיציה דאז, על חוק כזה. על הציבור לדעת כי במי שמוביל אותו ומקבל החלטות בנוגע לגורלו נקי מרבב, ואין להעלות על הדעת כי יהיה חסין מחקירות ובדיקות בעניינו כמו כל אזרח".

נתניהו: "מציע לאופוזיציה להירגע ולשלוח צפירת הרגעה לחייטים"

חבר הכנסת מיקי רוזנטל, אף הוא מהמחנה הציוני אמר בתגובה: "תזמון נדיר יש לח"כ אמסלם. הצעת החוק ההזויה שלו באה לנתניהו בול בזמן. מדובר בהצעת חוק מושחתת מבית היוצר המיומן של עסקני הליכוד. אמסלם וחבריו מבקשים להתחנף לראש הממשלה גם במחיר של דריסת כל חלקה טובה בדרך"

"הצעת החוק מבקשת להציב את ראש הממשלה מעל החוק", הוסיף רוזנטל. "הטיעון שראש הממשלה לא צריך להיות 'מוטרד' בחקירות בזמן כהונתו פשוט מביך. מדוע אם כך, שלא נכניס לחוק גם ראשי ערים וחברי כנסת כדי לא להעסיקם בזוטות?! מפני שהדבר יביא לחגיגת שחיתות כמובן"

"כבר היום יש הליך המאפשר לנבחרי הציבור לתפקד כאשר מתגלים נגדם חשדות. מדובר בהליך ה"בדיקה מקדימה" השמור למיוחסים בלבד ואמור למנוע חקירות מיותרות. גם המנגנון הזה רחב מדי ואפשר בעבר טיוח חקירה נגד נתניהו. במקרה הנוכחי, הבדיקה המקדימה העלתה חשדות חמורים וחקירת נתניהו הכרחית לבדיקת הראיות. כדאי שעסקני הליכוד יעסקו יותר בטוהר המידות ופחות בדרכים לחמוק מהמשטרה".

ללא הגבלת זמן: חוקרי להב 433 יעמתו את נתניהו עם הממצאים נגדו

מנגד, יו"ר וועדת הפנים, ח"כ דודי אמסלם שיזם את הצעת החוק אומר כי "הקימו כאן צבא כדי להדיח ראש ממשלה. הבוקר אגיש את הצעת החוק שבמסגרתה ייאסר לקיים חקירה נגד ראש ממשלה מכהן". לדבריו, "זו כבר אובססיה. במדינות עולם שלישי עושים את זה עם הצבא פה יש להם את המשטרה", הוסיף.

לפי יוזמת אמסלם, תיאסר חקירה פלילית נגד ראש ממשלה מכהן. ההצעה מהווה למעשה תיקון לחוק יסוד: הממשלה.לאסור חקירת ראש ממשלה מכהן בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. "עם זאת, מאחר שאין זה ראוי כי ראש הממשלה לא ייתן את הדין על עבירות אלה, מוצע לקבוע כי תקופת כהונתו לא תבוא במניין תקופת ההתיישנות של העבירה, וכך יהיה ניתן לחקור אותו בעניינה לאחר תום תקופת כהונתו", הסביר אמסלם.

"‏ב-20 השנים האחרונות כל ראשי הממשלה נחקרו וזה שיתק את מערכות המדינה. המצב הנוכחי בלתי נסבל. מחליפים ראש ממשלה בקלפי ולא באמצעות מני יצחקי". אמר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אי אפשר לדעת חשבונות שמים, אבל מי יודע, שמא נתניהו משלם עכשיו כהוגן על כל הצרות שהוא עשה לחרדים בממשלת תשע"ג. יש בורא לעולם ועל הכל משלמים בסוף.
כיום נתניהו הוא האזרח המסובך ביותר במדינה, ומסתבך מפרשייה אחת לרעותה. בורא העולם מרמז לו, שיעשה את חשבון נפשו וישוב בתשובה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture