חשש בארה"ב: רוסיה מחזיקה מידע רגיש על דונלד טראמפ

9 ימים להשבעה - ארה"ב סוערת: מהסקירה שהציג המודיעין האמריקני על המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות עולה כי בידי הקרמלין מידע רגיש הנוגע לנשיא • החשש הגדול: הרוסים ישתמשו במידע כדי לסחוט את טראמפ שמכחיש בתוקף

טלטלה בארה"ב: רשת CNN חושפת כי בידי רוסיה מידע רגיש ומביך על הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, מידע שעלול להוביל לסחיטתו.ע"פ הדיווחים, המידע החדש הוגש כחלק מהדו"ח שהגישו הסוכנויות בנוגע להתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות. בארה"ב טוענים כי הטענות הגיעו מתזכירים שלוקטו על ידי סוכן מודיעין בריטי, שגורמים אמריקנים בכירים הגדירו את עבודתו כאמינה.

עוד נטען כי הרוסים עקבו אחרי טראמפ במשך תקופה ארוכה ובמהלך ביקוריו במוסקבה האזינו לטלפון שלו וניהלו אחריו מעקבים.

כאמור, הטענות הוצגו בדוח המודיעיני המסכם את התחקיר על מתקפת הסייבר הרוסית על בחירות 2016. מי שהגישו את הדו"ח הם ארבעת ראשי סוכנויות המודיעין האמריקניות הבכירים – ראש מנהל המודיעין ג'יימס קלפר, ראש ה-FBI ג'יימס קומי, ראש ה-CIA ג'ון ברנן וראש ה-NSA מייק רוג'רס.

יודגש כי ע"פ גורמים שנחשפו למידע המלא עיקר החומר שבידי הרוסים הוא כלכלי על גבול הפלילי. כך או אחרת, החשש הגדול הוא שהמידע שבידיהם יאפשר לרוסים לסחוט את טראמפ ולשעבד את הממשל הנכנס לאינטרסים של הקרמלין.

יצוין כי ה-FBI חוקר את האמינות ואת הדיוק של הטענות האלה, שמסתמכות בעיקר על מידע ממקורות רוסיים, אך טרם אישר את נכונות הפרטים שכתובים בתזכירים.

טראמפ עצמו הגיב לפרסומים וצייץ: "אלה חדשות מזויפות – זהו ציד מכשפות פוליטי". הערב צפוי טראמפ לכנס מסיבת עיתונאים בניו יורק במהלכה יתייחס לחשיפה המדוברת, כמו גם למינוי חתנו היהודי ליועץ המיוחד למזרח התיכון.

ואילו נשיא ארה"ב היוצא, ברק אובמה, הגיב הלילה לדיווחים ואמר כי הורה לרשויות למצות החקירה בענין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו