ליברמן: "חש חמלה כלפי אלאור, אך העיסוק התקשורתי סביב הנושא מזיק"

במכתב שנשלח לפרקליטי אזריה לאחר שהעלו בפניו טענות על התערבות בוטה של הצבא בהליך המשפטי, מעלה ליברמן את הסתייגותו מפסיקת השופטים, "כשר ביטחון, אני מרגיש, כמו רוב אזרחי ישראל, אי נוחות מפסק הדין"

שר הביטחון אביגדור לחברמן דורש ממשפחת אזריה "לגלות איפוק ולהפסיק עם העיסוק התקשורתי בנושא שרק מזיק".

את הדברים אומר ליברמן במכתב ששלח לפרקליטי החייל במענה לשורת תלונות על התנהלות הצבא שאלו הציגו בפניו.

כזכור, לאור הדיווחים שפורסמו בשבוע שעבר על שבכירים בצה"ל פנו לאביו של החייל בהצעה להקלה בעונש שיושת על אלאור כשבתמורה תתבקש המשפחה 'להוריד פרופיל' בפרשה, ולהחליף את צוות הפרקליטים וכן לחזור בה מהערעור שבכוונתה להגיש בגין ההרשעה.

במכתב שנשלח לשר הביטחון האשימו עורכי הדין בסר-גליק וכץ, כי "נעשו פניות בלתי ראויות מצד גורמים בכירים בצבא וביניהם מח"ט כפיר, אל"מ גיא חזות, לאביו של מרשנו על מנת לגרום לו להחליף את עורכי הדין וכן למנוע ערעור עתידי בתיק זה, תוך שימוש בהבטחות מהבטחות שונות – דברים העולים לכאורה כדי עבירות פליליות".

פרקליטי אזריה לליברמן: "התנהלות צה"ל בימים אלו גובלת בפלילים"

כאמור כעת התקבלה תשובתו של ליברמן לפניית הפרקליטים כאשר מעבר להזדהות סימלית עם כאב המשפחה לא נרשמה כל התייחסות עניינית לשערורייה שנרשמה בעקבות התערבות הצבא בהליך.

במכתבו מציין ליברמן:

"אני מיצר על השתלשלות הפרשה מתחילתה ועד עתה", כותב השר ליברמן, "אני סבור, ואמרתי זאת לא פעם, שמן הרגע הראשון נעשו טעויות קשות שהובילו את הפרשה למקום שהיא כלל לא אמורה הייתה צריכה להגיע אליו".

"כידוע לכם עמדתי בסוגיה זו הייתה ונותרה שבסופו של דבר צריך לזכור שמדובר בחייל מצטיין מן הצד האחד ובמחבל שבא להרוג חיילים ישראליים מהצד האחר. אינני משפטן ואין לי שום כוונה להתייחס לתפקוד המקצועי של התביעה, הסנגוריה ובית הדין ואין לי גם שום יכולת להעריך את סיכויי הערעור בהנחה שיוגש".

"כשר ביטחון, אני מרגיש, כמו רוב אזרחי ישראל, אי נוחות מפסק הדין. אני חושב על טובתו של אלאור, חש חמלה כלפיו וכלפי בני משפחתו, תוך דאגה לחוסנו, לערכים של צה"ל ולאחדות עם ישראל", דברי ליברמן במכתבו לפרקליטים, וחותם בקריאה: "הנני סבור כי יש להמתין ולהפסיק את העיסוק התקשורתי בנושא שרק מזיק".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו