האיראנים במסר לטראמפ: "הסכם הגרעין לא ייפתח מחדש למשא ומתן"

בעקבות כוונתו של טראמפ לדון מחדש בהסכם הגרעין, מבהיר סגן שר החוץ האירני, כי "הסכם הגרעין בין איראן למעצמות לא יפתח מחדש למו"מ" • בכיר איראני: "אנו צריכים טילים למרחק של 2000 ק״מ, בכדי שנוכל לפגוע באוייב הציוני ממרחק בטוח"

בעוד ארבעה ימים צפוי דונאלד טראמפ להכנס באופן רשמי לתפקידו כנשיא המעצמה הגדולה בעולם, כאשר כבר עתה ברור כי יחסי החוץ של ארה"ב עומדים להשתנות ומבחינת מדינות רבות שזכו עד כה ליחס מועדף וקרבה יתרה לארה"ב, מה שהיה לא יהיה עוד.

כך למשל איראן, המדינה שלזכותה נזקפת במידה רבה חוסר היציבות במזרח התיכון ושלמרות העובדה כי היא נחשבת לאחת מממנות הטרור הגדולות בעולם, וזכתה ליחס מועדף מהנשיא היוצא ברק אובמה, הרי שבימים אלו עוקבת איראן בדאגה אחר התבטאויותיו של הנשיא הנבחר תוך שהיא בוחנת בקפידה את מילותיו.

כזכור, התבטא טראמפ לא אחת על 'העסקה הכושלת 'של אובמה עם איראן, במהלך קמפיין הבחירות ולאחריו מתח טראמם ביקורת רבה על הסכם הגרעין וטען כי אובמה הפקיר את העולם ודיבר על הצורך לחולל שינויים בהסכם.

האיראנים מנגד אינם יושבים בשקט וגורמים שונים התבטאו מאז היוודע תוצאות הבחירות כי "אין על מה לדבר" באשר לפתיחת ההסכם מחדש.

אמש התבטא שוב בענין סגן שר החוץ האיראני והבהיר, כי "הסכם הגרעין בין איראן למעצמות לא יפתח מחדש למשא ומתן".

אלא שהפעם מקבלת איראן גיבוי גם ממדינות האיחוד האירופי.

שרת החוץ של האיחוד פדריקה מוגריני אמרה הלילה, כי מדינות האיחוד האירופי כולן עומדות מאחורי ההסכם שנערך ונחתם עם ארה"ב וכי אף אחת מהן לא תאשר או תתמוך בפתיחתו מחדש למו"מ, במטרה לחולל בו שינויים".

במקביל, הלילה ציטטו כלי תקשורת באיראן את מפקד פרוייקט הטילים האיראני הגנרל אליזאדה שהתייחס למטרות חימושה של המדינה ואמר, כי "הסיבה שאנו צריכים טילים למרחק של 2000 ק״מ, הוא בכדי שנוכל לפגוע באוייב הציוני ממרחק בטוח".

יצוין, כי על אף השקט הארוך מצד בכירים איראניים בכל הקשור לאיומים על ישראל בתקופה האחרונה, הרי שההתבטאות של אליזאדה, איננה מפתיעה, שכן האיש התבטא מספר פעמים בנושא ושם את ישראל כמטרה ראשונה לטילים האיראנים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו