שקד יוזמת: הגבלת כהונת רה"מ לשמונה שנים – ללא חקירות ביניים

לפי ההצעה הרי שבמהלך כהונת ראש ממשלה מכהן, לא ניתן יהיה להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות צווארון לבן - מטרת ההצעה, יציבות ממשלתית ומניעת מצב בו מחליט ראש ממשלה במפתיע על הקדמת הבחירות כפי שנהג נתניהו ב- 2015

על רקע החקירות שהתנהלו נגד ראשי ממשלה במהלך השנים האחרונות, החל בשרון עבור באולמרט ובהמשך החקירות המתנהלות בימים אלו נגד רה"מ, יוזמת שרת המשפטים שקד הצע"ח להגבלת כהונת ראש ממשלה לשני קדנציות.

בהצעת החוק מבקשת שקד לצד הגבלת הכהונה להעניק גם מחווה כלפי רה"מ המכהן בהתאם לנהוג במדינות שונות בעולם, כי במידה ועולים חשדות נגד ראש ממשלה מכהן הרי שלא ניתן יהיה להגיש נגדו כתב אישום וזה יידחה למועד שלאחר סיום כהונתו.

יחד עם זאת מבקשת השרה להכניס הסתייגות, ולהציע כי הפריבילגיה של דחיית ההליך המשפטי יחול רק על חשדות שיוגדרו כ'עבירות קלות', במידה והחשדות העולים כלפי רה"מ יעלו לכדי כאלו העולים להגדרת 'פשע' הרי שניתן יהיה להעמידו לדין גם במהלך כהונתו.

כזכור לפני שבועות אחדים ביקשו כמה חברי כנסת לקדם הצע."ח שתגביל את משך כהונתו של ראש ממשלה בישראל לפרק זמן של שני קדנציות, בנימוק שהדבר יביא ליציבות ממשלתית וימנע מצב בו נתניהו יחליט במפתיע על הקדמת הבחירותכפי שנהג ב- 2015, השר בנט הודיע כי יתמוך בהצעה אלא שזו לא התקדמה.

כעת מבקשת שרת המשפטים לקדם את המהלך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו