המחטף של אובמה: "העביר 221 מיליון דולר לרש"פ בשעותיו האחרונות כנשיא"

מתברר, כי אך שעות אחדות בטרם השבעתו של דונלד טראמפ למחליפו, בבוקרו של יום שישי, הורה אובמה על ביצוע 'מחטף' בהעברת יתרת כספי הסיוע שיועדו עבור הרשות הפלסטינית, זאת למרות התנגדותם של חברי הקונגרס

מתברר כי בשעותיו האחרונות של אובמה כנשיא, בבוקר יום שישי שעות אחדות טרם הושבע טראמפ למחליפו, העביר ממשל אובמה מענק בסך 221 מיליון דולרים לרשות הפלסטינית.

מדובר בכספי מענק כולל בסך 227 מיליון דולרים אותם התחייבה ארה"ב להעביר לרש"פ, אלא שמאבק שניהלו שני חברי קונגרס רפובליקנים, מנע את העברת יתרת הכסף.

לפי דיווח סוכנויות הידיעות, הרי שביום חמישי בערב, זמן קצר לפני שעזב את מחלקת המדינה בפעם האחרונה, עידכן שר החוץ היוצא ג'ון קרי מספר חברי קונגרס באופן לא רשמי על ההחלטה ואילו בשעות הבוקר, עבר הכסף לידי הרש"פ.

התנגדות המחוקקים נבעה בשל מאמצי הרשות להתקבל כחברה במוסדות האו"ם, צעד אליו התנגדה ישראל ופעלה בכל דרך לסיכולו.

יצויין, כי התנגדותם של חברי קונגרס להעברות תקציביות שונות, זוכות בדרך כלל לתשומת לב ומושהות לרוב ע"י הדרג המבצע עד לבירור מעמיק, אך היא איננה מחייבת בפועל. במקרה שלפנינו נראה כי הלחץ מטעם הרשות על הממשל היוצא, מחשש שיתרת כספי המענק ילכו לאיבוד עם כניסת הממשל החדש, פעל את פעולתו.

כזכור, בחודשים האחרונים האשימו הפלסטינים את ארה"ב, כי סך כספי הסיוע שהובטחו להם ע"י ארה"ב והועברו לידיהם בפועל, איננו תואם את הסכום הכללי שהובטח להם, הם הזהירו, כי הדבר עלול להביא לקריסתה של הרשות ולו בשל העובדה כי כספים אלו שוקללו מראש בתכנון תקציבה של הרשות לשנה הקרובה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אייייי איזה רשעות לשמה, "חכמים המה להרע ולהטיב לא ידעו נאמר בנביא".

איסלמי שכמותך לך להצרף לדאע"ש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו