נתניהו: "לדחות את חוק ההסדרה כדי לתאם עם טראמפ"

למרות שמוקדם יותר הוא הצהיר כי אין שינוי בלו"ז לקידום חוק ההסדרה, , הודיע רה"מ בישיבת ראשי סיעות הקואליציה על רצונו לדחות את ההצבעה שתוכננה למחר, זאת כדי "לתאם עמדות עם הממשל האמריקני בנוגע אליו"

חוק ההסדרה: לאחר שהודיע כי אין שינוי בלוחות הזמנים לקידום חוק ההסדרה, מצהיר כעת ראש הממשלה על רצונו לדחות את ההצבעה לפחות ביממה. הסיבה: הצורך לתאם עמדות עם ממשל טראמפ בנושא.

"אני מעוניין לשוחח עם שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, ולתאם עם ממשל טראמפ את סוגיית חוק ההסדרה לפני ההצבעה מחר במליאת הכנסת", אמר נתניהו בישיבה עם ראשי סיעות הקואליציה.

כזכור, בסוף השבוע האחרון הציבו חלק מאנשי 'הבית היהודי' אולטימטום לפיו "העברת 'חוק ההסדרה' כבר ביום שני הקרוב ולא – נפרוש מהממשלה".

את האיום השמיע חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' כאשר טרם ברור אם האיום מייצג את סיעת 'הבית היהודי' בכללותה או שמא את סיעת 'האיחוד הלאומי' בלבד.

לדברי ח"כ סמוטריץ', "יש תחושת חמיצות רבה ואכזבה גדולה מזה שלא הצלחנו למנוע את הכאב של עמונה. מצד שני, אני יודע לומר בוודאות שהממשלה הזו עשתה עושה ותעשה הכל, וככל שהיא תעשה אנחנו נשאר בה – ואם היא לא תעשה, והבהרנו את זה בצורה חד משמעית, אם הוא לא יעלה אז באמת לא תהיה ממשלה".

הוא הוסיף, "אני אומר את זה בצורה חד משמעית לא רק בשמי גם בשמו של השר בנט אם בג"ץ יגע בחוק ההסדרה אנחנו נחוקק את פסקת ההתגברות".

כאמור, לפי שעה לא ברור כיצד יגיבו 'הבית היהודי' לדחיה האמורה והאם מתפתח פה משבר נוסף בתוך הממשלה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו