בדרך לפרוש מהכנסת? הג'וב המפתיע של ציפי לבני באו"ם

לאחר ששגרירת ארה"ב באו"ם סיכלה מהלך שנועד למנות את רה"מ הפלסטיני לשעבר סאלם פייאד לשליח האו"ם ללוב - מבקש מזכ"ל האו"ם למנות את ח"כ לבני למשרה בכירה ונחשקת בארגון, בתמורה להסרת ההתנגדות למינויו של פייאד

לאחר שאמש דו"ח כי שגרירת ארצות הברית באו"ם סיכלה מהלך למינוי סלאם פייאד ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר, לתפקיד שליח האו"ם ללוב, מתברר כי כחלק ממהלך של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, שנועד 'לרצות' את ישראל וארה"ב במטרה לאפשר את מינוי פיאד למשרה הנחשקת, מתכוון המזכ"ל למנות את ח"כ הכנסת לבני לתפקיד בכיר באו"ם בדרג של 'תת מזכ"ל האו"ם'.

באו"ם מכהנים כמה וכמה 'תתי מזכלי"ם' ומדובר במשרה בכירה ונחשקת ע"י מדינות רבות החברות בארגון.

במידה והמינוי ייצא אל הפועל, הרי שמדובר בפעם הראשונה בה נציג ישראלי מכהן בתפקיד כה בכיר בשירות הארגון.

בין ח"כ לבני למזכ"ל האו"ם הכירות מוקדמת עוד מהתקופה בה כיהנה משרת החוץ בממשלת אולמרט ונפגשה לא אחת עם גוטרש בזמן שכיהן כראש ממשלת פורטוגל.

לפני כשבועיים קיימה לבני נסיעה בת 24 שעות לניו יורק רק בכדי לפגוש את גוטרש.

לפי הדיווח ב'הארץ', הרי שבפגישתם נידונה האפשרות שלבני תתמנה לתפקיד המדובר. כאשר ככל הנראה אין זו הפעם הראשונה שלבני מתעניינת במינוי בארגון הבינלאומי.

בעבר דובר על כך שהיא פעלה בעניין גם בתקופתו של המזכ"ל הקודם, באן קי מון. לבני הכחישה כשנשאלה. היא הכחישה גם ידיעות שנפוצו לפני כשלוש שנים על כך שהיא תחבור למי שהיה אז שליח הקוורטט הבינלאומי למזרח התיכון, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר.

בהודעה שפרסמה שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי הייל בתגובה לסיכול מינויו של ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר לתפקיד שליח האו"ם ללוב, נאמר, כי "ארה"ב התאכזבה לראות את המכתב שמצביע על כוונה למנות את ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר לשליח האו"ם ללוב".

"במשך זמן רב האו"ם מוטה בצורה לא הוגנת לטובת הרשות הפלסטינית ולרעתם של בני בריתנו בישראל, נכון לעכשיו ארה"ב לא מכירה במדינה פלסטינית או תומכת במסר שיעביר מינוי זה בתוך האו"ם. עם זאת, אנו מעודדים את שני הצדדים להגיע יחד לפתרון. ארה"ב תמשיך לפעול לתמיכה בבני בריתה, לא רק לדבר".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זו עוד סיבה למה למנוע מפיאד להיות שליח האום בלוב. לא מספיק לנו שכל האו"ם נגדנו, אנחנו צריכים גם שנציגה שלנו באו"ם תהיה נגדנו????

יש חבר בבית הלבן!
ואגב, למה שנתניהו יסכים לתת ללבני את המשרה הנחשקת? הוא יעדיף לתת את זה למישהו מתוך המפלגה שלו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו