בגולן כבר יורד שלג, מה הסיכוי שירושלים תיצבע בלבן?

אוהבים את הצבע הלבן? כנראה שהילדים שלכם אוהבים יותר • פתיתים לבנים החלו לרדת בצפון רמת הגולן, וצפויים להגיע גם להרי הגליל • בגוש עציון דיווחו על שלג מעורב בגשם שהחל לרדת ואף בירושלים קיים סיכוי לשלג, אך לאכזבת הרוצים יום חופש, זה לא צפוי להיערם

אחרי לילה גשום בכל חלקי הארץ, שלג החל לרדת הבוקר בצפון רמת רמת הגולן. בהמשך צפוי השלג להגיע גם להרי הגליל מעל ל-1000 מטרים. ביתר חלקי הארץ צפויים במשך היום גשמים עזים מהצפון ועד הדרום. עד שעות הצהריים הממטרים יתמעטו וירדו בעיקר באזור צפון ובמרכז, ומשעות אחר הצהריים בדרום.

באתר החרמון הודיעו הבוקר כי בשל תנאי מזג האוויר האתר סגור למבקרים. כמו כן במהלך הלילה נוספו 10 סנטימטרים של שלג באתר והטמפרטורה במפלס התחתון הוא 2- מעלות. באפרת דיווחו הבוקר על שלג מעורב בגשם שהחל לרדת, וכך גם בפסגת הר מירון. צפו: כך נראה החרמון המושלג:

אלעד זוהר, חזאי חדשות 2 אומר כי בהרי המרכז הגבוהים, סביב 1000 מטר, ייתכן שיצטבר מעט שלג אך בירושלים, אם יירד, הוא לא צפוי להיערם ובנסיבות שבהן אנו נמצאים, האתגר הגדול הוא להבין אם אכן ייערם השלג או לא. דוגמא טובה לכך נראתה בעונה שעברה, כאשר שלג ירד בהפסקות מעל ירושלים כמעט 3 ימים, אך לא נערם. זה קרה בגלל מגוון סיבות: טמפרטורות גבוהות מדי ליד הקרקע, לחות גבוהה מדי שהורסת את הפתיתים, או שלא שוקע מספיק קור מגובה רב והעננות דלה מידי.

הטמפרטורות החזויות להיום: בתל אביב 12 מעלות, ירושלים 4 מעלות, חיפה 10 מעלות, נהריה 13 מעלות, אריאל 5 מעלות, אשקלון 11 מעלות, בבאר שבע 10 מעלות ובאילת 17 מעלות. מתחילת המערכת ועד לשעה 08:00 ירדו בתל אביב 98 מ"מ של גשם, בחיפה 61 מ"מ, בצובה 65 מ"מ, בשדרות 53 מ"מ, בירושלים 47 מ"מ, בצפת ובאר שבע 30 מ"מ ובצמח (כנרת) 15 מ"מ.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו