"סכנה לשלום הציבור": ליצמן דורש לפתוח בחקירה פלילית בחשד להסתה

סערת ההתבטאות האנטישמית של מנהל המנהל הקהילתי בקרית יובל: ראשי המפלגות החרדיות וראש עיריית ירושלים קוראים להעביר אותו מתפקידו. השר ליצמן דורש לחקור אותו בחשד להסתה: "סכנה ממשית לשלום הציבור" • גם הנשיא מגנה

המערכת הפוליטית – הכללית והמוציפאלית – סוערת הבוקר בעקבות התבטאותו המחפירה של מנהל המנהל הקהילתי בקרית יובל נגד הציבור החרדי. ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, מצטרף לקריאתם של חברי הכנסת החרדים ודורש להעביר אותו מתפקידו.

במכתב ששיגר הבוקר ברקת לאביעד פרידמן, יו"ר החברה למתנ"סים ולמר רוני שרון, יו"ר המנהל הקהילתי יובלים, הוא כותה: "שמעתי בשאט נפש בגלי צה"ל הבוקר את דבריו של מר יחיאל לוי, מנהל מינהל קהילתי יובלים בדבר מדיניות המינהל הקהילתי 'לחנוק' את החרדים בשכונה ולקיים פעילויות בשבת על מנת 'להכעיס'…לא ניתן לעבור לסדר היום על התבטאויות כה חמורות וכה בלתי מתקבלות על הדעת מעובד ציבור ששכרו ממומן מכספי ציבור של העירייה ומשרד החינוך ולפיכך אבקשכם לפעול על פי החוק והנוהל להעברת מנהל מינהל קהילתי יובלים מתפקידו".

WhatsApp Image 2017-02-21 at 09.38.48

במקביל, השר יעקב ליצמן פנה למפקד מחוז ירושלים בדרישה שיפתח בחקירה פלילית נגד לוי בגין הסתה. "מדובר בחציית קו אדום בשיח הציבורי וסכנה ממשית לשלום הציבור", אומר ליצמן.

יו"ר ש"ס השר דרעי פנ ה לשר החינוך בנט בענין וזה הודיע כי יזמן את לוי לבירור. "לא אקבל שום אפליה או גזענות כלפי הציבור החרדי", כתב בנט.

"הרעיון שלנו הוא לחנוק את החרדים, כך הם יברחו מהר מהשכונה"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו