ניצחון לשקד: ארבעה שופטים נבחרו לעליון, 3 מהם – שמרנים

הוועדה לבחירת שופטי עליון העליון הודיעה הערב על בחירתם של 4 שופטים חדשים לבית המשפט העליון • זהותם של 3 מהשופטים - מתנחל, דתיה ובעל עמדות שמרניות - מהווה ניצחון גדול לשרת המשפטים

הוועדה לבחירת שופטי עליון העליון הודיעה הערב על בחירתם של 4 שופטים חדשים לבית המשפט העליון. השופטים שנבחרו הם:

– ד"ר דוד מינץ, שופט מחוזי ירושלים
– שופטת המחוזי בחיפה, יעל וילנר
– נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, יוסף אלרון
– שופט מחוזי תל אביב, ג'ורג' קרא.

רביעיית השופטים שנבחרה תחליף את ארבעת השופטים היוצאים: נאור, רובינשטיין, ג'ובראן וזילברטל.

כמו כן הוועדה החליטה למנות את פרופסור דוד האן לשופט מחוזי.

 שרת המשפטים, איילת שקד, מסרה בתגובה: "היום הזה עשינו היסטוריה. הערב מינתה הוועדה לבחירת שופטים שבראשותי ארבעה שופטים לבית המשפט העליון, וזאת לאחר שבחרנו כבר כמאה וחמישים שופטים מתחילת הקדנציה ועד כה. מינויי השופטים הערב מביאים לידי ביטוי את הגיוון האנושי והמשפטי שכל כך נדרש לנו כחברה ושהיה כל כך חסר, עד היום, בערכאה המשפטית הגבוהה.

ההגאים של ספינת הדגל המשפטית שלנו שינו הלילה את כיוונם.  חוזקה של המערכת המשפטית טמון בגיוונה ובשונות הקיימת בהרכבה האנושי. המינויים החדשים מביאים לידי ביטוי את התפיסה הזו ובקרוב מאוד יכניסו לאולמות בית המשפט העליון קולות וגוונים שלא היו מוכרים בו.   אין לי ספק שהמסלול החדש שקבענו הערב לספינה יעזור לה לצלוח את הגלים המשפטיים שעוד נכונו לנו. לחיי מסלולה החדש של הספינה".

 נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור: "ברכותיי לכל המועמדים אשר נבחרו היום לכהונת שופטים בבית המשפט העליון, נקבל את כולכם בברכה. תודות לחברי הוועדה לבחירת שופטים".

מאחורי הקלעים: הישג לשרת המשפטים אילת שקד

ע"פ רוב, עניינים פרסונאליים בביהמ"ש העליון פחות מעניינים את הציבור הרחב, אלא שזהות השופטים שנבחרו הערב היא בבחינת ניצחון לימין בכלל ולשרת המשפטים, אילת שקד, בפרט.

"הישג די מדהים לשקד ולימין. קיבלה שופט מתנחל שני, את וילנר (דתיה) ואלרון (שמרן)", כתב הפרשן הפוליטי עמית סגל. הוא גם חשף שהשופטת הנבחרת יעל וילנר השתתפה בעליות לסבסטיה בשנות השבעים.

יצוין כי התגובות הנהלבות בימין לזהות השופטים מחזקות מאוד את האמור כאן. שר החינוך, נפתלי בנט, מסר: "כל הכבוד לשרת המשפטים איילת שקד שעשתה את הלא-יאומן והובילה למהפך אמיתי בוועדה למינוי שופטים, עם בחירת שופטים שמרנים מצוינים".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הוסיף: "ברכות לשרת המשפטים על צעד חשוב בדרך לשינוי אופיו של בית המשפט והחזרת תפארתו כפי שהיה בעשורים הראשונים לקיומה של המדינה ובטרם השתלטה עליו האג'נדה האקטביסטית של אהרון ברק. זהו צעד חשוב שיתרום רבות לחיזוקו של בית המשפט ולשיקום אמון הציבור בו וממילא צעד חשוב בחיזוק הדמוקרטיה הישראלית. יחד נמשיך להבריא את המערכת ולחזק אותה לטובתם של אזרחי ישראל".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אוויי, על מה השמחה? השיבה שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחילה!!!

המדינה כולה זולגת לימין ולמסורת, בעוד עשור המדינה תהיה רובה ככולה מסורתית יותר ודתית יותר ,החל בבית המשפט וכלה בצבא ובכל גוף ממשלתי, המדינה תמשיך לפרוח יותר ויותר עד ביאת גואל צדק במהרה בימינו

JDNניק, בוודאי שהשמחה לא מושלמת, אך אחרי תעלות הביוב המצחין שזרמו במערכת המשפט בעשרים השנים האחרונות – כל שינוי לטובה שנעשה שם – אפילו קטן מאד – הוא מבורך!!!

אמן !

מנדל היקר לא מהציונים תבוא לנו הגאולה!!!!!![
שמעתי שהחזו"א אמר: משיח לא יקבל את ארץ ישראל מידיהם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו