לקראת פינוי: שוטרי מג"ב הגיעו לעפרה; מאות צעירים מתבצרים במקום

חסימות הצירים באזור עפרה שהחלו אמש התהדקו הבוקר וכמה מאות שוטרים נכנסו לישוב לקראת פינוי תשעת הבתים בישוב • הפינוי צפוי להתחיל לאחר השעה 09:00 בבוקר וע"פ ההערכות הוא לא ילווה באלימות

לקראת פינוי תשעת הבתים בעפרה: כוחות גדולים של צבא ומשטרה נכנסו הבוקר לישוב, זאת לאחר שלאורך יום האתמול נחסמו צירים רבים באזור במטרה למנוע הסתננות של פעילי ימין שיקשו על מהלך הפינוי.

בתוך הישוב, בעיקר בבתים שפונו, מתבצרים כמה עשרות עד מאות צעירים, אולם ההערכה היא שהפינוי יעבור עם התנגדות פאסיבית בלבד – זאת לאור הוראת הנהגת הישוב.

מצה"ל נמסר: בהתאם להנחיית הדרג המדיני לפינוי תשעת המבנים ביישוב עופרה, נפרסו בשעה זו כוחות הביטחון במרחב היישוב על מנת להיערך לפינוי ולשמור על החוק והסדר במרחב. הפינוי יחל לאחר השעה 9:00. כאן ב-JDN נעביר דיווחים ועדכונים שוטפים לאורך כל שלבי הפינוי ככל שידרש.

בוידאו: צעירים נבלמים בכניסה לאחד הבתים, אמש. צילום: צעירי עפרה

כזכור, לפני שבועיים האורה בג"ץ כי על הפינוי להתבצע עד לחמישה במרץ, זאת חרף דעת המיעוט של השופט רובינשטיין שהציע לדחות את מועד הפינוי בשלושה חודשים.

נשיאת העליון, מרים נאור, כתבה בפסק הדין: "למרות שהבקשה להארכת מועד של שלושה חודשים נדחתה, אנו מביעים תקווה כי בהגיע מועד הפינוי המבקשים יתפנו בדרכי שלום, כפי שהצהירו בתצהיריהם. לשום אדם אין זכות לנקוט באלימות כלפי רשויות החוק או כלפי כל אדם אחר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו