טראמפ גינה את אירועי האנטישמיות אך רמז כי יתכן ואלו בוצעו על ידי מתנגדיו

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמנם תקף הלילה בנאומו את גל האנטישמיות הגואה ברחבי ארה"ב, אך בשיחה סגורה שקיים לפני כן האשים, כי יתכן והמעשים בוצעו על ידי מתנגדיו על מנת להשחירו - "ייתכן שמישהו עושה את זה כדי לגרום לאחרים להיראות רע"

נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ נשא הלילה את נאומו הראשון כנשיא בפני בתי הקונגרס, מדובר בנאום שהקיף את כלל הנושאים הבוערים העומדים על סדר היום בארה"ב, ביטחון, כלכלה, השינויים המתוכננים ברפורמת הבריאות 'אובמה-קר', החומה על גבול מכסיקו וכמובן נושאי החוץ.

את נאומו שהועבר בשידור ישיר למאות מיליוני אמריקנים פתח הנשיא בהודעת גינוי לאירועים האנטישמיים הצוברים תאוצה ברחבי המדינה.

טראמפ אמר כי האירועים האחרונים שאירעו נגד אוכלוסיה יהודית, מחייבות את האומה לגנות את הרוע על שלל צורותיו והיבטיו.

לדבריו, "האיומים האחרונים כנגד מרכזים יהודיים וונדליזם של בתי קברות יהודיים, כמו גם הירי בשבוע שעבר בקנזס, מזכירים לנו שבזמן שאנו אולי אומה שסועה במובן הפוליטי, אך מצד שני, אנו מדינה שעומדת מאוחדת בגינוי שנאה ורוע בכל הצורות המגעילות שלה".

הדברים שהביע הנשיא בפני חברי הקונגרס, עומדים בסתירה לדברים שאמר זמן קצר לפני כן בפגישה סגורה שקיים עם משפטנים בבית הלבן,

לפי הדיווח, במהלך הפגישה אמר טראמפ, כי הוא אינו משוכנע שפשעי השנאה נגד יהודים ברחבי ארה"ב, אכן מקורם באנטישמיות, לדבריו, "ההיפך יכול להיות נכון".

לדבריו, "בהחלט ייתכן, שמישהו עושה את זה כדי לגרום לאחרים להיראות רע", תוך שהוא רומז, כי יתכן ומעשים אלו מבוצעים על ידי מתנגדיו שמטרתם המוצהרת היא להטיל דופי בממשל ובתומכיו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו