פרשת אזריה: היום יוגש הערעור – "בטוחים שנצליח להביא זיכוי"

שבוע לאחר גזר הדין שהטיל ביהמ"ש על החייל שירה למוות במחבל פלסטיני מנוטרל, וימים אחדים לפני תחילת ריצוי עונשו, יגישו פרקליטיו לביהמ"ש ערעור על עצם ההרשעה ובמקביל יבקשו לדחות את מועד כניסתו לכלא עד להכרעה

רק בשבוע שעבר גזר בית המשפט הצבאי בקריה את עונשו של החייל אלאור אזריה שהורשע בהריגת פלסטיני שדקר שני חיילים במחסום בחברון ונורה, אלא שלמי שטעה לחשוב כי הנה הגיעה הפרשה רוויית האמוציות לסיומה, מתברר כי השיא עוד לפנינו.

לאחר מאבק עיקש וארוך בין צוות ההגנה שטענה לעונש מאסר של בין 0 ל- שנתיים, לתביעה שדרשה עונש מאסר ממושך של בין 3 ל- 5 שנים ועל רקע איומי צוות ההגנה לפנות בהמשך לערעור על עצם ההרשעה, החליט הרכב השופטים 'להתחשב בנסיבות' ומתוך כוונה לרצות את משפחת החייל ככל הנראה, על מנת שזו תימנע בהמשך מהליך הגשת ערעור, הוחלט להטיל עליו עונש 'מקל', של 18 חודשי מאסר בלבד.

אלא שנכונותו של עורך הדין יורם שפטל שעל שמו רשומים לא מעט פרשיות בהם הצליח להפוך החלטות ביהמ"ש בערכאות הגבוהות, להתגייס להליך הערעור בהתנדבות, כמו גם הביטחון שהעלה לזיכויו בהליך ערעור, וזאת כתוצאה מלמידת הכרעת הדין שנכתבה על ידי השופטים, הביאו את משפחת אזריה לאחר לימוד מעמיק של החומר לממש את זכותה לערער ולגשת להליך זה.

במהלך היום יקיים צוות הגנה מסיבת עיתונאים ובו יציגו את הנקודות בהכרעת הדין שהביאו אותם למסקנה כי ביכולתם להפוך את ההרשעה בערכאה גבוהה יותר.

יצוין, כי לאחר הכרעת הדין בשבוע שעבר, בזמן שההגנה בקשה מביהמ"ש לדחות את מועד כניסתו לכלא של אלאור עד לאחר ההכרעה בערעור, ציין עו"ד שפטל כי 70% מהערעור כבר נכתב.

עם הגשת הערעור צפויים פרקךיטיו של אלאור אזריה לבקש מבית המשפט לדחות את מועד כניסתו לכלא עד להכרעה בערעור.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השאלה איזה שופט יפול להם, אם יפול שמאלני או ערבי הוא רק יחמיר את העונש וחבל…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו