באמצע החקירה: נתניהו שוחח עם טראמפ בטלפון

נשיא ארה״ב דונלד טראמפ התקשר הערב לראש הממשלה • הרקע לשיחה: התגרות צבאית איראנית נוספת שהובילה לסטיה של ספינה אמריקנית ממסלולה • השניים שוחחו גם על ההשלכות ההרסניות של הסכם הגרעין על המזרח התיכון • בפנים: תיעוד וידאו של הניסוי

שני האישים שוחחו בטלפון על הסכנות שנובעות מהסכם הגרעין עם איראן ומהתוקפנות האיראנית באזור.
בנוסף השניים דנו בצורך לעבוד ביחד כדי להתמודד עם סכנות אלו.

ראש הממשלה ניצל את ההזדמנות להודות לנשיא על האירוח החם בזמן ביקורו בוושינגטון והביע את הערכתו על האמירה התקיפה של הנשיא נגד אנטישמיות בנאום שנשא מול הקונגרס בשבוע שעבר.

מוקדם יותר: גורם אמריקני סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי ספינה של חיל הים האמריקני נאלצה לסטות מהמסלול בעקבות התקרבות חריגה של כלי שיט איראניים ממשמרות המהפכה. התקרית מתרחשת על רקע ניסוי טילים בליסטי נוסף שאיראן ביצעה בסוף השבוע.

לדברי הגורם, התקרית הימית אירעה בשבת האחרונה. הספינה האמריקנית שטה באזור מייצרי הורמוז כשלפתע הבחינו בסירות של משמרות המהפכה שהאיצו במהירות לעבר הספינה והגיעו עד כדי מרחק של כחצי קילומטר.

בעקבות הפעולה האיראנית נאלצה הספינה האמריקנית, שלוותה על-ידי שלוש ספינות נוספות של חיל הים הבריטי, לשנות את המסלול. הגורם ציין כי נעשו ניסיונות רבים לתקשר עם כלי השיט האיראניים, אך לא הייתה תגובה. "זו הייתה פעולה לא בטוחה ולא מקצוענית", אמר הגורם האמריקני.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו