הקרב על השבת בירושלים: נציגי הסיעות החרדיות באולטימטום לברקת

נציגי הסיעות החרדיות בעיריית ירושלים בדרישה להעביר החלטה תקדימית שאוסרת על העירייה לתמוך או לתקצב כל גוף שפתוח בשבת. במידה וברקת לא יענה, הם מאיימים לגרום למשבר קואליציוני • הערב: פגישה בין ברקת למנהיגי המפלגות החרדיות

הנציגים החרדים דורשים להעביר החלטה שאוסרת על העירייה לתמוך או לתקצב כל גוף שפתוח בשבת. באם ברקת לא יענה לדרישת החרדים, הם מאיימים לגורם למשבר קואליציוני.

בצל הדברים, תיערך הערב פגישה בין ניר ברקת לראשי הסיעות החרדיות השרים יעקב ליצמן, דרעי, אורי אריאל וחבר הכנסת משה גפני, בכדי להגיע להבנות קודם העברת תקציב העירייה.

באם ההחלטה תעבור, המשמעות היא שמקומות הפתוחים בשבת בהם מוזיאון ישראל, גן החיות התנ"כי, ובריכת ירושלים – יצטרכו לוותר על התקציב מהעירייה.

אריה קינג, חבר מועצת העיר לשעבר שפרש בגלל חילולי השבת :"החרדים הבינו שהם חייבים להילחם הפעם על העניין הזה, כי אם הם לא יעשו את זה יש אחרים שיכולים לעשות את זה במקומם".

"אני פונה לכלל חברי מועצת עיריית ירושלים, בבקשה שיצביעו נגד תקציב העירייה לשנת 2017, כל עוד ראש העיר ניר ברקת מתעקש לממן באמצעות תקציב העירייה, חילולי שבת וכל עוד הוא מאפשר קיומם של אירועים בשבת בתחומי מבנים עירוניים.

אני מצפה שנציגי הבית היהודי בירושלים, כמו גם נציגי תנועת ש"ס ואגודת ישראל יצטרפו אלי ויצביעו נגד תקציב שמממן חילולי שבת".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "אין ולא יהיה כל שינוי בסטטוס קוו בירושלים שנהוג בכל השנים לפיו אין תחבורה ציבורית ומסחר בשבת ויש מסעדות, פאבים ופעילות תרבות ופנאי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו