הבחירות באופק? בנט הודיע על הקדמת הפריימריז ב'בית היהודי'

יו"ר 'הבית היהודי' העביר למזכ"ל המפלגה את הבקשה שצפויה להתקבל • במערכת הפוליטית חלוקים בשאלה האם הדבר מלמד על רצונו של בנט להבטיח את מעמדו במפלגה או שמא על חששו מפני הקדמת הבחירות הכלליות

רמז לבאות? יו״ר מפלגת 'הבית היהודי', השר נפתלי בנט, פנה הבוקר (ד') למנכ״ל המפלגה, ניר אורבך, וביקש להקדים את הבחירות המקדימות לראשות המפלגה. מנכ"ל המפלגה זימן את ועדת הבחירות ואת מזכירות המפלגה לישיבה מחר בערב, על מנת לאשר את הבקשה ולקבוע לוחות זמנים לבחירות המוקדמות לכהונת יו״ר המפלגה.

נהלי הבחירות ומועדם יפורסמו על ידי מנכ״ל המפלגה מיד לאחר החלטת ואישור הועדה.

ההערכה במערכת הפוליטית היא שהבקשה צריכה להיות מאושרת.

מאחורי הקלעים הדעות במפלגה (ובמערכת הפוליטית בכלל) חלוקות בנוגע לסאב-טקסט של הקדמת הבחירות הפנימיות. מחד, קיימים גורמים – בעיקר בתוך 'הבית היהודי' שמשוכנעים שכוונתו של בנט היא לבצר את מעמדו בתוך המפלגה, כפי שנהג נתניהו בתוך הליכוד לא פעם בעבר. חלק מהגורמים הללו אף מבקירם אותו על כך.

מנגד, יש מי שמזהים במהלך עדות לכך שבנט סבור שבחירות כלליות הן רק ענין של זמן – ומשכך הוא מעוניין שהמפלגה תהיה ערוכה אליהן כבר ברגע שהן יוכרזו, ולא תבזבז זמן יקר ואנרגיות על בחירות פנימיות.

מקורב לבנט דחה את הטענות על כך שהצעד נובע מתוך רצון לבצר את מעמדו במפלגה. "המעמד שלו מספיק חזק ויציב, אין אף אחד שמאיים עליו", הוא אומר.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו