משבר קואליציוני : יהדות התורה מציבה אולטימטום ליו"ר הקואליציה

סיעת יהדות התורה מאיימת במשבר קואליציוני ומציבה אולטימטום ליו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, זאת בעקבות הפרת ההסכם הקואליציוני שנחתם עם כינון הממשלה.

במכתב ששיגר יו"ר הסיעה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס ליו"ר הקואליציה דוד ביטן ולשר התיירות יריב לוין, הודיע מוזס כי בכוונת הסיעה שלא להצביע יחד עם הקואליציה עד למימוש סעיף ההסכם הנוגע לוועדה שאמורה הייתה לקום בנוגע להסרת החסמים לרישוי וחידוש רישוי בתי ספר וגני ילדים.

מוזס מוסיף וכותב: "כדי להרכיב רשימת נציגים המוסכמים על הלשכה המשפטית של משרד החינוך, נערכו דיונים רבים. בסיומם סוכמו שמות הנציגים כבר לפני חודש וחצי. אולם לצערנו הרב, עד לרגע זה לא הוקמה הוועדה, למרות שהמנכ"לית היוצאת הגב' מיכל כהן אישרה את שמות הנציגים".

"בשם סיעת יהדות התורה הנני להודיעכם כי אם לא תוקם הוועדה עד יום שני לא נשתתף בהצבעות הקואליציוניות בשבוע הבא".

"סעיף 55 מתוך ההסכם הקואליציוני קובע כי "בתוך 60 יום מיום הקמת הממשלה, יקים שר החינוך ועדה להסרת החסמים והבירוקרטיה לרישוי וחידוש רישוי בתי ספר וגני ילדים, זיקה בין הרישוי לתקצוב ויישום כללי הדיווח הקיימים. בוועדה יהיו חברים נציגות מקצועית ממשרד החינוך, האוצר, הבריאות, הפנים וביטחון הפנים, ונציגות מקצועית מטעם מוסדות החינוך החרדיים" כתב מוזס במכתבו.

orig_af4f59c2acf34b84b79aa304d959ad20

ח"כ מוזס : הודעתי לשר לוין וליו"ר הקואליציה ביטן כי אם לא תוקם עד שני הבא הועדה להסרת החסמים מרישוי בתי הספר כמו שנחתם והובטח בהסכם הקואליציוני, לא נשתתף בהצבעות בשבוע הבא.

בראיון לקול ברמה אומר מוזס: כעת אני יושב עם דוד ביטן בניסיון לפתור את המשבר, גם לסגן השר פרוש כבר "נמאס" מהמצב.

ח"כ דוד ביטן הגיב לדברים בראיון לקול חי ואמר : איש לא פנה אליי מיהדות התורה, קיבלתי את הניר שלהם לפני שעה, אני בימים הקרובים אלמד את הנושא, מה שמגיע להם הם יקבלו. אני לא מכיר את הפרטים.
יואב קיש עושה דין לעצמו, יש כללים, הוא ישלם מחיר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו