מצרים: התובע יערער; ידרוש עונש מוות למובארק

לאחר שבית המשפט במצרים גזר על השליט המודח מאסר עולם וזיכה את שני בניו, הודיע גורם רשמי, כי התובע הורה להתחיל בהליך הערעור על העונש

התובע הכללי במצרים יערער על גזר הדין שניתן לבכירי המשטר במצרים לשעבר על ידי בית המשפט במדינה, כאשר הנשיא לשעבר, חוסני מובארק ושר הפנים בממשלתו, נידונו אתמול (מוצ"ש) למאסר עולם, ואילו בניו של השליט וסגניו של השר זוכו מכל אשמה.

מקור רשמי במשרד התובע במצרים הודיע כי "התביעה הורתה להתחיל בהליך הערעור". בנוסף, סוכנות הידיעות 'מנע' דיווחב כי התובע הורה לאסור על ששת הקצינים לנסוע ברחבי העולם.

קרא עוד:

[postim]

כאמור, אתמול גזר בית המשפט המיוחד בקהיר עונש של מאסר עולם למובארק, אחרי שהרשיע אותו באחריות להרג מפגינים בתחילת ההתקוממות נגדו בתחילת השנה אשתקד. גם שר הפנים לשעבר, חביב אל-עדלי, קיבל עונש דומה.

מובארק ושני בניו – עלא וגמאל, זוכו מאישום של קבלת שוחד, זאת כיוון שעברו יותר מעשר שנים מאז ביצוע הפשעים. גם ששת סגניו של שר הפנים לשעבר זוכו מהאישומים נגדם.

בסיום הקראת גזר הדין פרצה באולם מהומה, כאשר עורכי הדין של משפחות הקורבנות זעמו על הזיכויים והחלו לצעוק כי בית הדין "אינו לגיטימי", ובמקום פרצו עימותים בין תומכי מובארק למתנגדיו.

במקביל, מחוץ לבית המשפט הביעו מפגינים את מורת רוחם מהפסיקות וקראו סיסמאות בגנות מערכת המשפט, ודרשו לגזור על מובארק עונש מוות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו