כשלפיד 'שכח' כי הוא זה שיזם את החוק אליו הוא מתנגד כעת

לפני כשלוש שנים בעת שכיהן כחבר בממשלה, יזמה סיעת 'יש עתיד' הצע"ח ולפיה, יתאפשר להחליף ראש ממשלה גם ללא בחירות וזאת באמצעות הצבעת 'אי אמון קונסטרקטיבי', אלא שכעת בצל הסקרים המחמיאים הודיע לפיד, כי הוא מתנגד למהלך

על רקע המשבר הפוליטי בין רה"מ והשר כחלון בנושא התאגיד כאשר נראה כי כל אחד מהצדדים מבקש למשוך לקצה ולבחון את אורך הרוח של הצד השני, הודיע יו"ר 'יש עתיד' ח"כ לפיד, כי הוא מתנגד ליוזמת 'המחנה הציוני' להדחת רה"מ ולהקמת ממשלה חלופית כפי שמאפשר החוק במסגרת מה שמכונה 'הצבעת אי אמון הקונסטרוקטיבי'. דהיינו החלפת ממשלה ללא בחירות.

את התנגדותו נימק לפיד בכך, ש"בדמוקרטיה מחליפים שלטון רק בבחירות" וכי "לא ניתן יד לטריקים וקומבינות".

אלא שלפיד 'שכח' כי היה זה הוא בעצמו, שיזם ואף הוביל את העברתו של החוק בכנסת לפני כשלוש שנים בזמן שכיהן כחבר בממשלה.

לא זו אף זו, אלא שבאתר המפלגה מתפאר לפיד ב'הישג' שהוביל, ומפליג במעלותיו ושבחיו של החוק, תוך שהוא מציין, כי "בזכות חוק המשילות שיזמה וקידמה יש עתיד – הצעות אי אמון יוגשו באופן קונסטרוקטיבי כאשר צעד זה עשוי לצמצם את האפשרות לקיום בחירות שלא במועדן, כתוצאה מתרגילים פוליטיים וניסיונות לסחטנות פוליטית, וימנע הדחה של ממשלה, אלא אם כן ישנה חלופה ריאלית וממשית".

לפיד שהודיע כי הוא מתנגד לא רק להחלפת הממשלה והעומד בראשה אלא בכלל, להקדמת הבחירות על רקע 'משבר התאגיד', מבהיר, כי "ללכת לבחירות בגלל תאגיד השידור, זה זלזול בוטה בציבור וזה שוב הפוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם ובאינטרסים הפוליטיים הצרים שלהם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו