הנה באה הרכבת: "בל"ג בעומר נחנוך את הקו למירון"

שר התחבורה, ישראל כץ, בישר היום במליאת הכנסת כי הרכבת למירון תחל לפעול לקראת חגי תשרי, כשכבר בל"ג בעומר היא תחנך בנסיעת ניסיון • השר שיבח את בדבריו את ח"כ מוזס: "יוזם הרעיון ובעל זכויות בקו"

החלום הופך למציאות: במענה לשאילתא במליאת הכנסת, בישר שר התחבורה, ישראל כץ, כי קו הרכבת למירון יתחיל לפעול כבר לקראת חגי תשרי הבעל"ט. לדברי השר כץ, בל"ג בעומר הקרוב תערך נסיעת חניכה לקו המיוחל, בהשתתפות אח"מים.

בהמשך דבריו פנה השר כץ לח"כ אליעזר מוזס ואמר לו "כיוזם הרעיון ובעל זכויות בקו זה הנך מוזמן להצטרף".

מוזס על הרכבת: "הפתרון המיטבי להסעת הרבבות למירון בל"ג בעומר"

כזכור, השר כץ השתתף אמש בנסיעת המבחן הראשונה של רכבת כרמיאל – תל אביב המחברת את מרכז הגליל למרכז הארץ בתוך כשעה וחצי בלבד.

השר כץ ציין, כי מדובר באחד הקווים החשובים באזור הפריפריה שיסייע לצמצם פערים כלכלים וחברתיים של כל התושבים שבאזור. לדבריו, משרד התחבורה ממשיך לתכנן את קו הרכבת מכרמיאל לקריית שמונה.

"בנוסף לאיכות חיים גבוהה, יזכו תושבי הגליל הפוקדים את האזור, במערכת תחבורה מתקדמת ומהירה. אנו מביאים היום את בשורת הרכבת גם לכרמיאל ולערים נוספות, זאת במקביל להשלמתם של פרויקטים תחבורתיים נוספים בצפון ובדרום, אמר כץ.

השר כץ ציין, כי עם פתיחת הקו לכרמיאל ניתן יוכלו תושבי האזור לנסוע מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל ללא תשלום במשך שלושה חודשים ברציפות, לכל יעד בארץ באמצעות כרטיס קו רב אישי. בתום שלושה חודשים של נסיעת חינם, תינתן הנחה של 50% במשך שנתיים נוספות לנוסעים שיעלו באחת משתי התחנות.

מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון: "אנו שמחים ונרגשים בנסיעת המבחן הראשונה של הרכבת לכרמיאל. אנו נערכים ברכבת ישראל לקבל את הקו מחברת נתיבי ישראל ולהפעילו מסחרית לרווחת תושבי הצפון. אני מבקש להודות למנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ ואנשיו על המאמץ הרב המושקע בקו."

במסגרת הפרויקט הענק של משרד התחבורה, שנבנה באמצעות חברת נתיבי ישראל הוקמה מסילה באורך של כ-23 קילומטרים בין עכו לכרמיאל, בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים.

מדובר במסילת רכבת כפולה, עליה תיסע הרכבת במהירות של 160 קמ"ש ותעבור בין שתי תחנות נוסעים – אחיהוד וכרמיאל. הרכבת תחל להסיע נוסעים עם השלמת כל הבדיקות הבטיחותיות, לקראת חגי תשרי.

הפרויקט כולל צמד מנהרות באורך כולל של כ-5 קילומטרים כל אחת, משני צדיו של הר גילון בהן בוצעה לראשונה בישראל הנחת מסילה על גבי בטון בשיטה שוויצרית חדשה ולא על פי השיטה הקונבנציונאלית, שבה מניחים מסילה על גבי חצץ.

עוד כולל הפרויקט 8 הפרדות מפלסיות, קטעי גישור וסלילת כבישים, דרכי שירות ודרכים חקלאיות. בפרויקט זה כמו בשאר הפרויקטים של חברת נתיבי ישראל, קיבל אופיו הכפרי והירוק של האזור חשיבות עליונה בתכנון המוקדם, והתבצע פיתוח נופי נרחב ופעולות לשימור ערכי הטבע, ביניהן שיקום והרחבת נחל חילזון ונעמן, מעליהם הוקמו גשרי רכבת, העתקת עצים וגיאופיטים.

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ ציין: "סיום בניית פרויקט מסילת רכבת לכרמיאל, מהווה עבור חברת נתיבי ישראל נקודת ציון משמעותית. זהו פרויקט הדגל הרכבתי השני של חברת נתיבי ישראל המושלם בהצלחה, אחרי הקמת רכבת העמק. הצלחתו של פרויקט זה רק יגביר את שיתוף הפעולה העתידי בתכנונם וביצועם של מסילות נוספות לטבריה, קרית שמונה ורכבות בדרום הארץ, מסילה רביעית באיילון והמסילה המזרחית".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אייי לאחר מאה ועשרים של ר' מנחם אליעזר יצא ר' שמעון בר יוחאי לקראתו,] ומי יראה אותו יוצא ואינו יוצא.
אשריך ישראל שיש ח"כ שדואג לדברים האיכותיים והרוחניים, להקל את הנסיעה למירון.

שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה

יפה מאוד מצד אחד נוכל לבוא מהר יותר למירון
מצד שני ההקלות מורידות יותר ויותר את ההתרגשות והיחודיות מהסיעה לר' שימען.
אה! מי זוכר עוד את הטירחה והיגיעה שהגענו אחרי שעות ארוכות למירון
הנסיעה הזאת טיהרה אותנו קצת כהכנה לקראת פגישה עם התנא האלקי רשב"י.
אבקש אם אפשר את תגובות הציבור לדעתי, תודה רבה

קודם כל ברכות למוזס.
אבל…
המציאות המטופשת הזו שחכי"ם עסוקים שנה שלימה בלפטור את בעיית בתחבורה למירון ובדרך מזניחים את בעיית התח"צ בכל הארץ כל השנה היא הזויה. לא אכפת לי פעם בשנה להיות דחוס בקופסת סרדינים לוהטת במשך 7 שעות כמו בעבר אבל כל השנה לנסוע כמו בן אדם בכבוד ובדיוק בזמנים. כיום כל אחד שצריך לנסוע – הן בנסיעה בין עירונית והן בנסיעה עירונית יודע שזמני האוטובוסים הם להמלצה בלבד והצפיפות והדוחק בהם עוברת כל גבול אפשרי, ובל נשכח את הפקקים הנוראיים בכניסה לכל (!) הערים החרדיות – כמובן אם האוטובוס שרד את הדרך ולא שבק חיים באמצע הדרך. יתכבדו נא חכ"ינו הנכבדים ויפטרו את בעיותינו הקבועות ולא יתעסקו ביום אחד בשנה – גם אם יש כורתות יותר מרשימות בעניין כמו 'רכבת' 'פגישה עם המפכ"ל' 'שר התחבןרה וח"כ הרב…' וכו' וכו'.
ונקודה נוספת-
ולמי שכינה עצמו 'יהודי טוב', אין שום בעיה. קח חמור או אפילו גמל ותרכב עליו כל הדרך מאילת עד מירון בהנאה רבתי כפי שנהגו לאורך כל הדורות, אף אחד לא מכריח אותך לעלות לרכבת או לאוטובוס. ובכלל, הרי גם עצם העניין של לשבת כמו מלך באוטובוס ולהגיע כפי שעשית עד היום (גם עם פקקים של 6/7 שעות) לא מתאים. האר"י עלה ברגל, ואתה יושב? בקיצר, אל תבלבל במוח.

לכל המיתדיינים
להוי ידוע שהרכבת המדוברת שכ"כ הרבה זרים נקשרו לשמה מגיעה בסך הכל עד ל..כרמיאל! ועל זה חגיגת הניצחון…
למי שמתמצא קצת אז מהתחנה המדוברת יש בכל יום סטנדרתי פקקים היות והכביש הוא נתיב אחד לכל כיון, מי בכלל מדבר על ל"ג בעומר…
וכשאלפים יתחילו להגיע לשם עם הרכבת המהוללת שיוצאת מ"תחנת האבן בסדיגורא או מגן וורשא" את ההמשך כולם יודעים…
(במאמר מוסגר: ל'יהודי טוב' מומלץ מאוד ליסוע דרך שם אין צורך בגמל..)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו