נתניהו ייפגש עם כחלון – בליכוד בוחנים מהלך להקמת ממשלה בראשות שר בכיר

הבוקר צפוי רה"מ לשוב מביקורו בסין וייפגש עם השר כחלון במטרה להגיע להבנות ולהניח את משבר התאגיד מאחור • בליכוד חוששים ממניעיו של רה"מ ומזהירים כי אם יחתור למהלך של הקדמת הבחירות, הרי שהוא יאבד את תמיכת חברי סיעתו

האם 'משבר התאגיד' נמצא בדרך לפתרון? רבים בליכוד משוכנעים שהתשובה לכך שלילית וכי רה"מ נחוש בדעתו ללכת עד הסוף עם ההחלטה לסגירת התאגיד, גם במחיר של הקדמת הבחירות.

במהלך היום צפוי רה"מ לשוב מביקורו בסין ובהמשך כך מעריכים, צפוי רה"מ לפגוש את השר כחלון בניסיון להגיע עמו להבנות לאחר שהצוותים שפעלו מטעמו של רה"מ במהלך ביקורו בסין, לא הצליחו להשיג כל פריצת דרך. כאשר הסיבה המרכזית לכך היא, שכל מתווה שנדון וכבר מוסכם היה על הצדדים, נתקל באתגרים משפטיים שמפני הזמן הקצר שנותר לפי החוק עד למועד פתיחת שידורי התאגיד, לא יתאפשר להוציא זאת אל הפועל.

בליכוד כמו גם בסיעת 'כולנו' גוברים הקולות הקוראים לרה"מ שלא ללכת לבחירות על רקע משבר התאגיד, גורם בסיעתו של כחלון התייחס לדברים ובראיון ל'מעריב' אמר, "אנחנו עמיתים טובים בקואליציה. בסופו של דבר זו החלטה של ראש הממשלה – אם הוא רוצה להמשיך בקיומה של הקואליציה או לפרק את החבילה וללכת לבחירות". לדבריו, "גבולות הגזרה ידועים. את שלנו אמרנו. ה'קודקוד', קרי נתניהו, צריך עכשיו להחליט אם הוא רוצה לגמור את העסק. אם הוא ירצה ונוכל להתכנס ולהשיג הבנות, מה טוב; אבל אם הוא ירצה להכניע אותנו ולהשפיל אותנו – חבל על הזמן, בסה"כ כולם מסכימים כי אין שום סיבה הנראית לעין ללכת על בחירות".

בסיעת הליכוד לעומת זאת גובר החשש מפני הליכה לבחירות ולו מפני העובדה כי לפי חוקי הפריימריז ושיטת הבחירות הפנימיות במפלגה, הרי שכמחצית מהחכי"ם המכהנים לא ישובו לכנסת הבאה. אי לכך גוברת בימים האחרונים התסיסה בקרב חברי המפלגה החוששים מפני צעדיו של רה"מ ומזהירים כי לא מן הנמנע כי יואילו להצטרף לממשלה חלופית ללא בחירות באם תוצע להם האפשרות.

"איננו מבינים איזה ג'וק נכנס לראשו של נתניהו ומה פתאום הוא מוכן לגרור אותנו לקלחת בחירות שנתיים לפני תום הכהונה – אם הוא יעשה מהלך כזה, הוא יאבד את תמיכת סיעתו". צוטט גורם בממשלה ב'מעריב'.

גורם בכיר אחר בקואליציה אמר, כי "אם הולכים על פי ההיגיון, הרי שאין בחירות באופק. אבל לא ברור לנו מה ההיגיון שבמהלכים האחרונים. אם כל הסיפור אינו קשור לתאגיד כלל, קשה לדעת לאן הדברים מובילים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו