מחסן נשק עולה באש באוקראינה, עשרות אלפים מפונים מבתיהם

במחוז חרקות שבאוקראינה, בסמוך לגבול עם רוסיה, אירע פיצוץ במחסו נשק בו מאוחסנים אלפי טונות של תחמושת, בהם טילים. הרשויות באוקראינה טוענות כי מדובר באירוע טרור, ולפחות 20,000 מתושבי המחוז פונו מבתיהם. צפו בתיעוד מהפיצוץ במחסן הנשק

לפחות 20 אלף בני אדם פונו היום (יום ה') מבתיהם במחוז חרקוב שבאוקראינה, בסמוך לגבול עם רוסיה, בעקבות שורה של פיצוצים חזקים במחסן נשק צבאי במזרח המדינה.

התובע הצבאי של אוקראינה, אנטולי מאטיוס, כתב כי השריפה שגרמה לפיצוצים פרצה מוקדם בבוקר במחסן תחמושת בבלקליה, והוסיף שהגורם לשריפה הוא מעשה חבלה. לפי שעה לא נמסר אם יש נפגעים באירוע.

ראש ממשלת אוקראינה וולודומיר גרויסמן טס לאזור השריפה כדי לפקח מקרוב אחר הטיפול באירוע. כוחות חילוץ והצלה רבים נמצאים במקום ומסייעים בפינוי התושבים מהאזור. השריפה, לא הרחק מאזור הקרבות בין כוחות הממשלה לכוחות המורדים.

המחסן שעולה באש בבסיס הצבאי האוקראיני נחשב לאחר ממצבורי הנשק הגדולים במדינה ומאוחסנים בו אלפי טונות של תחמושת, כולל טילים וכלי נשק ארטילרי. בדצמבר 2015 היה ניסיון כושל להעלות באש את מאגר הנשק הצבאי.

מחוז חרקוב נמצא צפונית למחוזות דונייצק ולוהנסק, שבהם נלחמים כוחות הצבא האוקראיניים נגד בדלנים פרו-רוסים. בסכסוך האלים באוקראינה נהרגו יותר מ-9,800 בני אדם מאז פרץ באפריל 2014.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו