רוסיה: מאות עצורים במחאה נגד פוטין

משטרת רוסיה פשטה היום על הפגנת אופוזיציה מרכזית במוסקבה נגד שלטון הנשיא ולדימיר פוטין ועצרה עשרות אנשים, ביניהם אחד ממנהיגי האופוזיציה. בהפגנה השתתפו אלפי אנשים, רוסיה טענה שההפגנה לא חוקית וזו עילת המעצרים.

משטרת רוסיה עצרה היום (ראשון) לפחות 500 בני אדם שהשתתפו בהפגנה שנערכה בכיכר פושקין במוסקבה נגד שלטון הנשיא ולדימיר פוטין ואנשיו, ולפי ארגוני אופוזיציה וארגוני זכויות אדם היא עצרה עוד מאות מפגינים שקיימו הפגנות דומות בערים אחרות.

אחד העצורים באזור ההפגנה במוסקבה היום היה אלכסיי נבלני, הפעיל הבולט ביותר נגד השחיתות ברוסיה ומי שמוביל את מתנגדי הנשיא פוטין. הוא נעצר בדרכו להפגנה, כשצעד מתחנת רכבת סמוכה אל הכיכר.

על נבלני נאסר לרוץ לנשיאות נגד ולדימיר פוטין בשנה הבאה משום שהוא הורשע בתיק כלכלי, שלטענתו, היה מוטה פוליטית. נבלני הצליח לומר לאחר שנעצר והפציר במפגינים להמשיך במחאה. "חבר'ה, אני בסדר. לא צריך להילחם כדי להוציא אותי מפה. צעדו לאורך טברסקיה. הנושא המרכזי של היום שלנו הוא המלחמה בשחיתות", אמר.

המפגינים במוסקבה, בוולדיווסטוק ובמוקדים נוספים ברחבי רוסיה קראו להתפטרותו של ראש הממשלה דמיטרי מדבדב, בשל טענות לשחיתות. על פי כלי התקשורת הזרים המסרים את ההפגנות, מדובר במחאה הגדולה ביותר במדינה מאז גל ההפגנות האחרון נגד הקרמלין, בשנים 2012-2011. התקשורת המקומית, מצדה, המעיטה בדיווח על ההפגנות.

לטענת הקרמלין, המחאה מהווה "פרובוקציה לא חוקית". המפגינים, שהניפו שלטים שעליהם נכתב "ראש הממשלה חייב לענות", יצאו לרחובות בעקבות דיווחים על הון שצבר מדבדב, שאינו תואם את משכורתו הממשלתית. מטעמו של ראש הממשלה נטען כי מדובר ב"מתקפה תעמולתית" שלא ראויה לתגובה.

"יצאתי להפגין נגד השחיתות, ואני רוצה שהרשויות ישיבו לאישומים בסרט של נבלני", הסביר דניס קורניב, תלמיד בן 17, שיצא להפגין במוסקבה. לדבריו, בהתייחסות לחשיפה שהוביל נבלני, "במדינות רבות הממשלה הייתה מתפטרת בעקבות דבר כזה".

בעיר ולדיווסטוק עצרה המשטרה בכוח כמה מפגינים ליד תחנת הרכבת המרכזית. לפי דיווחים בכלי התקשורת וברשתות החברתיות הפגנות נערכו גם בנובוסיבירסק, בטומסק ובקרסנויארסק. לפחות 25 בני אדם נעצרו בוולדיווסטוק ו-12 נעצרו בחברובסק.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו