חקירת החשוד באיומים על מוסדות יהודים: איים על פצצה בטיסת אל על

נחקרת מעורבותו של הנער החשוד בשליחת איומים למוסדות היהודים בארה"ב בעקבות הקלטה בו מאיים הנער לכאורה על פצצה במטוס נוסעים של אל על. בעקבות האיום, מטוסי קרב שוויצרים וגרמנים ליוו את המטוס בדרכו מניו יורק לישראל

חקירת הנער מאשקלון, החשוד בשליחת איומים על מוסדות יהודים בארצות הברית, מתמקדת בימים האחרונים בהקלטה בו מאיים הנער על פצצה במטוס נוסעים של אל על שאירע ביולי האחרון.

על פי החשד מדובר בשיחה שביצע הנער לטיסת LY002 מניו יורק, העמוסה בכ-300 נוסעים, בה איים על פצצה המוטמנת במטוס, לאחר השיחה הוזעקו מטוסי קרב שוויצרים וגרמנים לליווי הטיסה עד שתגיע בבטחה לתל אביב.

האירוע גרם לבהלה רבה בקרב הנוסעים, אשר הבחינו בליווי החריג של מטוסי הקרב, אך לא ידעו את הסיבה להתרחשות או את הנסיבות החריגות.

מפקד יחידת הסייבר בלהב 433, סגן ניצב מאיר חיון, מספר על מקרה דומה לזה של אל על שהתרחש לכאורה בארצות הברית: "השיחות שבוצעו למגדל הפיקוח והודעות על הטמנת פצצה גרמו להנחתת חירום של מטוסי דלתא".

כזכור בית משפט השלום בראשון לציון האריך בשבעה ימים את מעצרו של הצעיר.

במהלך הדיון סיפר חוקר המשטרה כי החשוד איים על מוסדות יהודיים ברחבי העולם בשנתיים-שלוש האחרונות. לטענת המשטרה מדובר במאות אירועים. "החקירה היא תולדה של אירועים שקרו בארץ ובחו"ל. מדובר במוסדות יהודים, קניונים, חברות תעופה ומגוון רב של מוסדות שונים. החקירה מנוהלת אצלנו בערך שנתיים וחצי", הסביר. כמו כן, סיפר נציג המשטרה כי בביתו של החשוד נתפסו חמישה מחשבים, כרטיסי רשת רבים ואמצעי מדיה דיגיטליים.

החשוד באיומים על מוסדות יהודיים חטף נשק, מעצרו הוארך

הנער בינתיים שותק בחקירתו. החוקרים משמיעים לו את השיחות הרבות המיוחסות לו מהחודשים האחרונים, רובן איומים אל עבר מוסדות יהודים או ישראלים בארצות הברית. ביום חמישי המשטרה תבקש להאריך את מעצרו של הנער, ומעורבותו לכאורה באירוע ליווי מטוסי הקרב את טיסת אל על צפויה להיכלל כחלק מהראיות.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בחור מוכשר. אין מה לומר…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו