מחלוקת הגדולים: הגר"ע יוסף בעד; הגראי"ל שטיינמן נגד

השר אראיל אטיאס חשף במליאת הכנסת את הסיבות שהובילו את מרן הגר"ע יוסף שליט"א להורות לח"כים של ש"ס להצביע בעד חוק ההסדרה

שר השיכון, אריאל אטיאס, חשף במליאת הכנסת כי נשיא מועצת חכמי התורה הרב עובדיה יוסף שליט"א הנחה הבוקר (ד') את השרים וחברי הכנסת של ש"ס כיצד להצביע בעניין חוק ההסדרה, וזאת על בסיס השקפה הלכתית טהורה.

לדברי אטיאס, הגר"ע יוסף אמר כי אם מישהו משתמש בקורה גנובה בבניין, יש לפצות אותו ולא להרוס את הבית. כך גם כאשר אדם משתמש בענף גזול לסכך לסוכה. לכן, מנקודת מבטו ההלכתית של הרב עובדיה יוסף – יש להצביע בעד חוק ההסדרה.

קרא עוד:

[postim]

יחד עם זאת, מאחר ויש נושאים חשובים יותר שבגינם יש מקום להישאר בקואליציה, הוא הנחה את השרים שלא להשתתף בהסדרה, וזאת בעקבות האיום של ראש הממשלה, כי שר וסגן שר שיצביעו בעד החוק יפוטרו לאלתר. לכן, חברי הכנסת של ש"ס הצביעו בעד החוק, אך השרים וסגני השרים נעדרו ממהצבעה.

כפי שדיווחנו בJDN, ראש הישיבה מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א הנחה את נציגי דגל התורה בכנסת להצביע נגד החוק. הגראי"ל נימק את ההחלטה בכך שעל פי ההלכה אי אפשר לחייב בעל שדה למכור את שדהו אם מודיע שלא מסכים, על אף שאינו יהודי, לפי ההלכה אין "חזקה" במקרה כזה. אי לכך, הצביעו חברי הכנסת של 'דגל התורה' – חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב, נגד החוק.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין כאן שום מחלוקת, כל אחד שואל את הרב המקובל עליו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו