אפגניסטן: לפחות 36 פעילי דאע"ש נהרגו במתקפת 'אם כל הפצצות'

לטענת שר ההגנה של אפגניסטן, "אזרחים לא נפגעו במתקפה ורק הבסיס בו השתמשו פעילי דאע"ש ניזוק" • טראמפ: "אם תביטו על מה שקרה בשמונה השבועות האחרונים בהשוואה למה שקרה במשך שמונה שנים, תראו הבדל עצום" • בפנים: תיעוד וידאו של ההפצצה

בבוקר שאחרי הטלת הפצצה הקונבנציונלית הגדולה בהיסטוריה באפגניסטן, מתברר כי מבחינתה של ארה"ב, התוצאות שלה מוצלחות למדי.

שר ההגנה של אפגניסטן דיווח כי בהפצצה נהרגו 36 פעילי ארגון דאע"ש, ללא אף פגיעה באזרחים.

"אזרחים לא נפגעו במתקפה ורק הבסיס בו השתמשו פעילי דאע"ש ניזוק…ארגון הטרור השתמש בבסיס שהושמד, ובו רשת מנהרות תת קרקעיות, בין היתר על מנת להוציא לפועל מתקפות טרור על הבירה קאבול", כלשונו.

דובר הבית הלבן מסר כי "מדובר בבסיס של המדינה האיסלאמית שפגע מאוד ביכולות של הצבא האמריקני באזור. ארה"ב לא תאפשר פגיעה כזו".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר כי הוא "גאה בצבא האמריקני על הפעולה המאוד מאוד מוצלחת שלו". טראמפ הוסיף: "כולם יודעים מה קרה בפעולה שאישרתי. יש לנו את הצבא הטוב בעולם והם עשו את עבודתם, כרגיל. נתתי להם אישור מלא".

ואיך אפשר בלי עקיצה לנשיא הקודם, ברק אובמה: "למען האמת, הם כל כך מוצלחים לאחרונה. אם תביטו על מה שקרה בשמונה השבועות האחרונים בהשוואה למה שקרה במשך שמונה שנים, תראו הבדל עצום".

בוידאו: תיעוד ההפצצה

הפצצה, שמכונה גם ׳אם כל הפצצות׳, הוטלה על מעוזי המדינה האיסלאמית (דאע״ש) באפגניסטן. יצוין כי זוהי הפעם הראשונה שהפצצה הענקית הוטלה באופן מבצעי.

מדובר בפצצה הקטלנית והעוצמתית ביותר בכל מה שקשור בנשק שאינו גרעיני.

הטלתה, ימים ספורים לאחר המתקפה בסוריה, מלמדת על סדר עולמי חדש שמתכנן הנשיא טראמפ. איזה בדיוק ומה יהיו ההשלכות שלו? ימים יגידו.

מה אנחנו יודעים על ׳אם כל הפצצות׳? 1. היא צריכה להיות מוטסת בעזרת מטוסי תובלה מסוג ׳הרקולס׳ או במטוס ׳החמקן המפציץ׳. 2. לאחר שחרורה מהמטוס נפתח מצנח מיוחד שתפקידו להאט את מהירות נפילת הפצצה. 3. בגובה שנקבע מראש מעל פני הקרקע, הפצצה מתפוצצת ובכך מגדילה משמעותית את אפקט ההרס הנוצר.

//www.jdn.co.il/news/world_news/825002

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בכתבה נאמר "מדובר בפצצה הקטלנית והעוצמתית ביותר בכל מה שקשור בנשק שאינו גרעיני.
לרוסים יש פצצה שמכונה "אבי כל הפצצות"-FOAB, (זו האמריקאית מכונה "אם כל הפצצות"-MOAB), שעוצמתית וקטלנית פי ארבעה, למרות שמשקלה קטן יותר.
נכון היה לומר כי זו הפצצה הכי גדולה, או לחילופין הכי עוצמתית שהוטלה לצורך מבצעי, בתחום הנשק הקונבנציונלי.

בכתבה נכתב בין היתר:
"לאחר שחרורה מהמטוס נפתח מצנח מיוחד שתפקידו להאט את מהירות נפילת הפצצה".
וכן: "בגובה שנקבע מראש מעל פני הקרקע, הפצצה מתפוצצת ובכך מגדילה משמעותית את אפקט ההרס הנוצר".
מצפייה בסרטון המצורף לכתבה, נראים שני הדברים כלא נכונים: א. נראה כי המצנח נועד רק למשיכת הפצצה מהמטוס, וייצובה באויר, ומיד אחרי שהיא יוצאת מהמטוס, היא מתנתקת מהמצנח. ב. וכן, נראה כי היא מתפוצצת רק כשהיא פוגעת בקרקע…

בפשטות רואים שזה לא ההפצצה המדוברת של החלאות אלא ניסוי או משהו כזה

תעמולה נטו, מי שמבין יכול לראות שמדובר בפצצה בסדר גודל בינוני ומטה, רואים גם שהפיצוץ לא גרר אחריו מי יודע מה עשן סמיך ברדיוס מלא, והשלכת הפצצה נעשתה בצורה פרימיטיבית למדי, כשהוא מנותק
ע"י חבל בתקווה שיפול באיזור המבוקש,

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו