מרן הגר"ח נשאל: איך יספיקו לברך על מרן הגראי"ל?

במהלך ימי חול המועד פסח, עלו המונים להתברך אצל מרן ראש הישיבה שליט"א. מרן שר התורה נשאל, כיצד ניתן להספיק לברך על ראיית תלמיד חכם לאחר שלושים יום כפי הנפסק בהלכה? • כנסו לתשובה המליאה

אלפים מישראל, בראשות מרנן ורבנן, ראשי ישיבות ומורי הוראה, לצד אישי ציבור ועמך בית ישראל, נהרו במהלך ימי חול המועד פסח שעבר עלינו לטובה, אל הבית ברחוב חזון איש 5 בבני ברק, לעבור אצל מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א, עם השיפור שחל ב"ה במצבו הבריאותי.

אך מחמת רוב האנשים והדוחק הגדול במקום, עברו האלפים במהירות לפני מרן ראש הישיבה, ומיד, רגע כמימרא, כבר יצאו ופינו את המקום לבאים אחריהם. בנושא זה נשאל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, שאף הוא היה בראש המבקרים אצל מרן הגראי"ל, שאילה הלכתית מעניינת, המובאית בעלון דברי שי"ח.

שאלו את מרן שר התורה: "במשנה ברורה נפסק כי הרואה חכם מחכמי ישראל שלא ראה אותו שלושים יום מברך שהחיינו וברוך שחלק. במציאות, אצל מרן הגראי"ל הזמן כל כך מועט שבקושי אפשר לומר רבע ברכה, איך יש לנהוג במקרה כזה, האם לברך לפני הראיה או אחרי, או לא לברך?"

מרן הגר"ח קנייבסקי ענה לשאלה: "ברגע שרואים אותו יש להתחיל לברך בפניו ברוך שחלק מחכמתו, ואפשר גם להמשיך הברכה שלא בפניו, ואח"כ שהחיינו – שזה ברכה על עצם השמחה, ואין צריך דווקא ברגע הראשון".

תיעוד: מרן שר התורה בביקור חג אצל מרן ראש הישיבה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו