ארדן: "ח"כ מרגלית משקר – בכירי מערכת הביטחון נגד מו"מ עם האסירים"

השר לביטחון פנים מגיב לטענות חבר הכנסת אראל מרגלית מהמחנ"צ שנפגש ברמאללה עם בכיר פתח' ג'יבריל רג'וב, לאחר שלטענתו קיבל 'המלצות' מבכירים במערכת הביטחון לקיום מגעים להפסקת שביתת האסירים

המאבק בין השר לביטחון פנים גלעד ארדן לחבר הכנסת אראל מרגלית מהמחנה הציוני עולה שלב..

ארדן יצא נגד מרגלית לאחר שזה נפגש בסוף השבוע ברמאללה עם בכיר פתח' ג'יבריל רג'וב ודיבה בין היתר את מאבק האסירים הפלסטינים השובתים רעב בבתי הכלא בישראל

השר ארדן מתייחס הבוקר לדבריו של מרגלית ולפיהן קיבל גיבוי מבכירים במערכת הביטחון, לפתיחת ערוץ הידברות אל מול האסירים שובתי הרעב.

לדבריו, "מדובר בשקר מוחלט, להיפך, דבריו של מרגלית עומדים בסתירה מוחלטת לעמדתה הרשמית של מערכת הביטחון".

בראיון שהעניק הבוקר לרשת ב' גילה ארדן, כי במערכת הביטחון ידעו כבר מספר חודשים על תוכניותיו של ברגותי לפתוח בשביתה כללית בקרב האסירים ואף התקיימו מספר ישיבות היערכות בשל כך.

"הזמנתי אלי את נציגי הצבא, השב"כ, שירות בתי הסוהר והמשטרה. אני אומר בוודאות, אין שום ארגון בטחוני שעמדתו שונה מעמדתי. קרי שאסור להיכנע ולנהל משא ומתן תחת איומי שביתה, כולם הסכימו כי צעד שכזה יהווה פגיעה בהרתעה של ישראל מול המחבלים בכלא, גם בקרב אלו הכלואים כיום וגם כלפי מחבלים עתידיים".

ארדן האשים את מרגלית בפגיעה באינטרס הציבורי של המדינה. "עד היום הפלסטינים נכשלו הפלסטינים ביצירת מחאה רחבה שתתמוך בשביתת האסירים ודרישותיהם, וחבל שדווקא גורם ישראלי מנסה באמירות האלה לסייע לכך".

"חשוב לי לחדד, הזעם אינו על עצם הפגישה עם מנהיג פלסטיני – פגישות כאלו יש רבות. אלא ש"ג'יבריל רג'וב הוא אויב שלנו, הוא תומך מוצהר בטרור והתבטא בשלל אמירות קשות מאוד בשנים האחרונות. בנוסף הוא מנהל בימים האלו מאבק להחרמת ישראל והוצאתה מארגון הספורט הבינלאומי. בחודש הבא צפויה להתקיים שם ככל הנראה הצבעה, יש מאבק קשה מאוד של משרד החוץ, של המשרד לנושאים אסטרטגיים ושל גורמים רבים על ההצבעה הזו. הולך אראל מרגלית, אין לי מילה אחרת לומר, פשוט בטיפשות וחוסר אחריות נותן לגיטימציה לג'יבריל רג'וב". האשים ארדן.

מועמד לראשות העבודה הביע תמיכה במחבלים השובתים רעב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו