בנק הפועלים מעדכן: חלוקת דיבידנד בשווי 40% מהרווח

לאחר שבאוקטובר האחרון קיבל הבנק אישור להגדיל את שיעור הדיבידנד מ-20% ל-30%, מעדכן בנק הפועלים את הדיבידנד מ-30% ל-40% מהרווח. חלוקת הדיבידנד מותנית בעמידה ביחסי הלימות ההון שנדרש הבנק לעמוד בהם

בנק הפועלים דיווח הבוקר (ג') על עדכון מדיניות הדיבידנד שלו מ-30% ל-40% מהרווח הנקי, החל מהרבעון הראשון של 2017, בעקבות האישור שקיבל מהמפקחת על הבנקים. זאת, לאחר שבאוקטובר האחרון קיבל הבנק אישור להגדיל את שיעור הדיבידנד מ-20% ל-30%. הנהנים העיקריים מכך יהיו בעלי המניות מהציבור הרחב, המחזיקים ב-80% מהמניות, כאשר ביתרה מחזיקה בעלת השליטה, שרי אריסון.

בימים אלה מציין בנק הפועלים, שחוגג 95 שנים להיווסדו, 20 שנה מאז הופרט הבנק על-ידי מדינת ישראל ונמכר למשפחת אריסון. מאז ההפרטה ועוד היום, הגיע הסכום המצטבר של דיבידנדים שחילק הבנק ל-12.7 מיליארד שקל, כאשר שאר הבנקים הגדולים חילקו בתקופה זו 10.6 מיליארד שקל (לאומי); 1.7 מיליארד שקל (מזרחי טפחות) ו-250 מיליון שקל (דיסקונט).

חלוקת הדיבידנד מותנית בעמידה ביחסי הלימות ההון שנדרש הבנק לעמוד בהם, כאשר יחס הלימות ההון הפנימי שהבנק הציב לעצמו לדצמבר 2017 הוא 10.75% כאשר היעד הרגולטורי הוא 10.50%. כפי שפורסם בדוחות הכספיים של 2016, לבנק יש כבר יחס הלימות הון גבוה יותר – של 11.01%.

מנכ"ל הבנק, אריק פינטו, אמר היום כי "האישור על הגדלת הדיבידנד ל-40% מהרווח הנקי מהווה עדות לחוסנו הפיננסי של בנק הפועלים וליכולת של הבנק להציף ערך למשקיעים, באופן שוטף ויציב, רבעון אחרי רבעון. חשוב לזכור כי הציבור הרחב, שמחזיק ב-80% ממניות הבנק, הוא הנהנה העיקרי מהתשואה שהבנק משיא למשקיעים שלו. כפי שהצהרנו בעבר, נפעל להגדיל את שיעור הדיבידנד ל-50% מהרווח הנקי, תוך שמירה מתמדת על חוסן פיננסי".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו