יוזמת שלום והכרה בירושלים כבירת ישראל: מתווה טראמפ נחשף

משלחת של 25 דיפלומטים אמריקנים תנחת היום בישראל לצורך הכנת ביקורו של הנשיא טראמפ בחודש הבא. במהלך הביקור צפוי טראמפ להשיק את יוזמת השלום האזורית שלו • וגם: כך צפויה להתבצע העברת השגירירות לירושלים

הביקור הצפוי של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, טרם סוכם באופן רשמי, אך ההכנות אליו בפן המעשי נכנסו להילוך גבוה. משלחת גדולה של 25 בעלי תפקידים אמריקנים תנחת היום בישראל ותחל בהכנות לקראת הביקור שצפוי להתקיים בחודש הבא.

הם יגיעו יגיעו לדיון ראשון במשרד החוץ לתיאום פרטי הביקור ולאחר מכן לפגישות בבית הנשיא, במשרד ראש הממשלה ובמוקדים נוספים.

הבוקר נחשף ב'ידיעות אחרונות' כי ביקורו של טראמפ במזרח התיכון משתלב גם במאמצים שלו להשיק יוזמת שלום אזורית. ע"פ הדיווח, הנשיא האמריקני שוקל לכנס פסגה אזורית בבית הלבן בהשתתפות מנהיגי מדינות ערב המתונות, הפלסטינים וישראל. מדיווחים שהגיעו בימים האחרונים לבכירים בירושלים עולה כי המצע לפסגה עשוי להיות היוזמה הערבית שרכיביה אינם מקובלים על נתניהו. הוא צפוי להכריז כי ארצות הברית תכיר בירושלים המאוחדת כבירת ישראל במקביל להצהרת תמיכה במדינה פלסטינית. עם זאת הוא אינו צפוי להודיע על העברת השגרירות לירושלים ויסתפק כנראה בהצהרה שטרם נוצרו התנאים לכך.

עוד נחשף כי כי אנשי טראמפ בחנו אפשרות לקיים ביקור בישראל כבר לפני חודש, אך נסוגו מהאפשרות לאחר שחשבו שהשעה עוד לא בשלה. הנכונות שלהם לבחון ביקור כעת מעידה על התקדמות במגעים ליוזמה אזורית או לכך שהגיעו למסקנה שלא ניתן יהיה להשיק יוזמה כזו ללא ביקור אישי של טראמפ באזור.

בתוך כל, יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל, מארק צל, מעריך שהשגרירות האמריקנית תועבר לירושלים בחודשים הקרובים. בראיון לתכנית 'חדש על הבוקר' עם נועם זיגמן ב'קול ברמה' אמר צל: "החוק האמריקאי מורה על העברת השגרירות לירושלים ובכל שנה היו דוחים אותו בצו נשיאותי. אני מעריך שטראמפ לא יבטל את החוק וההעברה תתבצע בשקט, בלי רעש וצלצולים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טיפש מי שיסכים למכור את המדינה בהצעות שלום מפוקפקות תמורת הכרה בירושלים כבירה – דבר סמלי לחלוטין, לא מהותי בכלל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו