הסנטורים דורשים ממזכ"ל האו"ם לפעול לאלתר להפסקת האפליה נגד ישראל

במהלך חסר תקדים פונים כל 100 הסנטורים בקונגרס למזכ"ל האו"ם בדרישה לחולל רפורמות במצבת הארגון במטרה להביא למיגור האפליה נגד ישראל • "על ישראל לזכות ליחס שאינו טוב יותר או גרוע יותר מהיחס שאותו מקבלות מדינות אחרות"

במהלך חסר תקדים פונים כל 100 הסנטורים בקונגרס למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, בדרישה שיפעל למיגור האפליה נגד ישראל במוסדות האו"ם ובראשם הוועדה לזכויות האדם.

100 הסנטורים, חתמו על מכתב למזכ"ל בו הם דורשים ממנו לפעול במיידי לכך, ש"ישראל תזכה ליחס שאינו טוב יותר או גרוע יותר מהיחס שאותו מקבלות מדינות אחרות בארגון, ואנו מבקשים שהמאמץ הזה יבוטא במילים ובמעשים", לשון המכתב שחלקים ממנו פורסמו ב"וושינגטון פוסט".

"כאחת ממייסדות או"ם וכתורמת הגדולה ביותר לארגון, ארה"ב חייבת לעמוד על דרישתה לביצוע רפורמות בארגון. יש לנו מחויבות עמוקה להנהגה בינלאומית ולקידום זכויות האדם, אבל העובדה שהמועצה לזכויות האדם של או"ם וגופים אחרים של הארגון מוסיפים להפוך את ישראל מטרה לביקורות, היא פשוט אינה קבילה".

לפי הדיווח ב'גלובס', הרי שהסנטורים מבקשים מגוטרש המכמהן בתפקידו אך חודשים ספורים, להכניס שינויים מבניים באו"ם, לרבות ביטול הנוהל של אג'נדה מתמשכת בישיבות של הנציב העליון של או"ם לענייני פליטים, שהפכו פורום פוופולרי לניגוח ישראל. הסנטורים אף קוראים לשנות את התקנות שמסדירות הצטרפות של חברות למועצה לזכויות האדם, כדי להרחיב את מאגר המדינות מעבר למדינות שמסורתית עוינות את ישראל.

מי שיזמו את המכתב הם הסנטורים מרקו רוביו הרפובליקני, וכריסטופר קונס, הדמוקרט. לדבריהם, כי ניכרים סימנים מעודדים המצביעים על כך שגוטרש יהיה מוכן לשנות כמה הליכים באו"ם שלדעת ארה"ב וישראל גורמים לכך שישראל תופלה לרעה בארגון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו