חקירות נתניהו: חשד שאיש עסקים נוסף העניק לו טובות הנאה

התפתחות בחקירה? באחרונה גבו חוקרי הפרשה עדות מבעל ההון האמריקאי ספנסר פרטרידג', בעת שהגיע לביקור בארץ. איל ההון האמריקני, שאינו מחזיק בעסקים בישראל, רכש בעבר מחצית מבית הוריו של ראש הממשלה תמורת 4.2 מיליון שקל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אנשי היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה גבו באחרונה עדות מספנסר פרטרידג', מולטי-מיליונר אמריקאי המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו. בעדותו בתיק 1000 התבקש פרטרידג' להתייחס לטובות הנאה ומתנות שהעניק לכאורה לנתניהו בשנים האחרונות.

על פי הדיווח שנחשף בעיתון הארץ, פרטרידג' הוא אחד מכמה עדים שזומנו ליאח"ה עם בואם לביקורים בישראל סביב חג הפסח. עד נוסף היה בן דודו של נתניהו, איש העסקים האמריקאי נתן מיליקובסקי. ראש הממשלה טען בעבר להגנתו בפרשת טובות ההנאה כי רכש לעצמו סיגרים בכסף מזומן שקיבל מבן הדוד. מטעם נתניהו נמסר בתגובה: "בן דודו של ראש הממשלה מסייע לו כבר עשרות שנים, והדבר מותר, מוכר וחוקי".

בדצמבר האחרון חשף "הארץ" שפרטרידג' רכש מאחיו הצעיר של ראש הממשלה, עדו נתניהו, מחצית מבית הוריהם המנוחים בירושלים, ובכך הפך לשותפו של ראש הממשלה בנכס. פרטרידג' שילם על חלקו בבית 8.4 מיליון שקלים. שני הצדדים – פרטרידג' ועדו נתניהו – יוצגו על ידי עורך הדין דוד שמרון, פרקליטו ואיש סודו של ראש הממשלה, שגם ניהל את עזבונו של האב, בנציון נתניהו. מטעם האחים נתניהו ופרטרידג' נמסר אז כי ראש הממשלה לא היה צד לעסקה.

פרטרידג', המתגורר בפרבר יוקרתי של העיר דטרויט, הוא הבעלים של חברות רבות בארה"ב, בעיקר בתחום הנדל"ן. ככל הידוע, אין לו עסקים בישראל. הוא פעיל בקהילה היהודית בארה"ב, ובעשור שעבר רכש את אוסף הצילומים של פאול גולדמן, שתיעד את תקופת המנדט הבריטי ואת שנותיה הראשונות של המדינה. בבחירות האחרונות בארה"ב תרם למרקו רוביו, הסנאטור מפלורידה שהתמודד על המועמדות לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקאית.

בתחקיר "ביבי-טורס", שערך עיתונאי ערוץ 10 רביב דרוקר, הוזכר פרטרידג' כמי שהעמיד לרשות נתניהו את מטוסו הפרטי במקרים רבים. ברשימת התורמים והתומכים של נתניהו, שנחשפה בתחקיר, נכתב על פרטרידג': "חבר. עשיר. המונית האווירית של נ. בארה"ב. לא תרם ישירות אבל עוזר במעשים".

כזכור, במסגרת תיק 1000 עומד החשד כי איש העסקים האוסטרלי ארנון מילצ'ן סיפק לנתניהו ולרעייתו שרה סיגרים ושמפניות בשווי מאות אלפי שקלים במשך שנים ובהתאם לבקשות ספציפיות של בני הזוג. במסגרת החקירה נגבתה גם עדותה של העוזרת של המיליארדר, וכן של שתי עובדות הנציגות שלו בישראל.

בחודש ינואר הודיע מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך על כך שחקירת התיק נמצאת בישורת האחרונה וכשנשאל על כך, הוסיף כי תוך כמה שבועות תסתיים החקירה בתיק הזה. בחודש שעבר נחקר נתניהו בפעם הרביעית במסגרת התיק. מילצ'ן נחקר לאחר תאום מראש עם המשטרה בביתו שבלוס אנג'לס במשך שעתיים זמן קצר לפני כן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture