אדלשטיין: "לא כל דבר בחיים שלנו הוא ימין או שמאל"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קרא הערב: "עלינו לשמור על אחדות ירושלים, אך לא פחות מכך, לשמור על אחדות ישראל"

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין אמר בדבריו הערב: "ירושלים היא מקור העוצמה והרוח של העם הזה. לכן, גם היום עלינו לשמור על אחדות ירושלים, אך לא פחות מכך – עלינו לשמור על אחדות ישראל".

אדלשטיין התייחס בנאומו גם לחברה הישראלית, וקרא: "לא כל דבר בחיים שלנו הוא ימין או שמאל. לא כל ימין הוא ימין פשיסטי, ולא כל שמאל הוא שמאל בוגדני. אם נמשיך בדרך פסולה זו נוביל לפלגנות ונביא על עצמנו חורבן". לדבריו, "הרבה מתח ושנאה מיותרים היו בינינו בשנה שחלפה. במקום לשוחח אחד עם השני צעקנו אחד על השני, במקום לבדוק את הדברים מיהרנו להאשים. מרוב שנאה, שכחנו איך לאהוב".

"אנו חייבים ליצור כאן חברת מופת", המשיך אדלשטיין, "חברה שבה יש כבוד לאחר ולשונה, חברה המגלה חמלה כלפי החלש והנזקק, חברה המכבדת את המסורת שלה ומנחילה לדור הבא את אוצרות הרוח, התרבות, ההשכלה, המחקר והמדע". לדבריו

"בואו ניצור חברה שמכבדת את זקניה, את ניצולי השואה ואת בוני הארץ, שהודות להם אנו זוכים לחגוג את עצמאותנו, ולהתגאות בהישגינו". בנאומו הוסיף יו"ר הכנסת כי "חברה כזאת מוקיעה כל אלימות. בחברה כזאת, גם ליהדות וגם לדמוקרטיה מעמד מיוחד והן משלימות האחת את השנייה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איפה הוא אמר את זה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו