הצלמת הצבאית תיעדה את הפיצוץ ממנו נהרגה

צבא ארה"ב פרסם את התמונה של צלמת הקרב הילדה קלייטון, מפיצוץ מרגמה שבו נהרגה ב-2013 באפגניסטן. קלייטון לא הפסיקה לצלם במהלך האימון, גם כשמשגר מרגמות התפוצץ לידה. צפו בתמונות

צבא ארצות הברית פרסם השבוע את התמונות האחרונות שצילמו חיילת אמריקנית וחייל אפגני, ב-2 ביולי 2013 – שניות ספורות לפני מותם. הצילומים הם מפיצוץ מרגמה במהלך תרגיל באש חיה במחוז לרמאן שבמזרח אפגניסטן, ונהרגו בו צלמת הקרב האמריקנית הילדה קלייטון, בת 22, וארבעה חיילים אפגנים.

קליטון, בת 22 במותה, הייתה מומחית מודיעין חזותי שסופחה לחטיבת השריון הרביעית בדיוויזיית הפרשים הראשונה של ארה"ב באפגניסטן. קלייטון לא הפסיקה לצלם במהלך האימון, גם כשמשגר מרגמות התפוצץ לידה. ארבעת ההרוגים האחרים בפיצוץ הם צלף קרב אפגני שעבר אצלה הכשרה, ושלושה חיילים בצבא אפגניסטן. בעיתון הצבאי Military Review נכתב שמשפחתה של קלייטון אישרה לפרסם את התמונות.

"מותה של קלייטון מסמל את החשיפה ההולכת וגוברת של חיילות למצבים מסוכנים באימונים ובקרב, באותה הרמה של עמיתיהן הגברים", נכתב בגיליון האחרון של הביטאון הצבאי "Military Review", שבו פורסמו התמונות. עוד נכתב על "השותפות הנחוצה" בין הצבאות האמריקני והאפגני באותה העת, שאותה קידמה קלייטון.

"לא רק שקלייטון סייעה בתיעוד הפעילויות שנועדו לעצב את השותפות שלנו ולחזק אותה, היא גם הייתה שותפה לסכנות בגלל השתתפותה במאמץ הזה", נכתב עליה בעיתון. המוות של קלייטון היה הפעם הראשונה שבה אמריקני שנמנה על צוות התיעוד הקרבי נהרג באפגניסטן. צפו בתמונות:
775686701000100980654no

775686601000100980654no

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך המצלמה שרדה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו