הסוף לספקולציות: "גל השריפות נגרם כתוצאה מהצתות מכוונות"

חצי שנה לאחר גל השריפות שהבעיר את המדינה, דוחה נציב הכבאות הראשי בתוקף את הטענות כאילו הן נגרמו "במקרה". "רוב השריפות שפרצו בחודש נובמבר האחרון נגרמו כתוצאה מהצתות", הוא קובע

חצי שנה לאחר גל השריפות שפקד את ישראל בתחילת החורף, מבקש נציב הכבאות הראשי, רב טפסר דדי שמחי, לשים קץ לספקולציות בדבר "יד המקרה" שהובילה להצתות.

בראיון שהעניק לגל"צ לרגל יום הכבאות הבינ"ל אמר שמחי: "מערך הכבאות אחראי גם על כל נושא חקירות הדליקות, ממה הן נוצרו וממה הן נגרמו. אני יכול להגיד לך שרוב השריפות שפרצו בחודש נובמבר האחרון בחיפה ובירושלים נגרמו כתוצאה מהצתות",

לדבריו, "יש לנו את כל הנתונים, את כל ההוכחות. מי הצית ומי עשה את כל הדברים האלה זה כבר לא מנדט שלי אלא של משטרת ישראל ואתה צריך לשאול אותם".

זה כנראה הסרטון הכי עוצמתי מגל השריפות האחרון • צפו

באשר לל"ג בעומר אמר שמחי: "מערך הכבאות מתמודד ונערך לל"ג בעומר כבר עשרות שנים. אני רוצה להודות לאזרחי ישראל על שיתוף הפעולה ועל ההבנה. אנחנו העברנו הנחיות לכולם מגני ילדים דרך רשויות מקומיות ועד בתי כנסת, וביקשנו להקפיד על כל מה שקשור לגודל המדורות, המיקום שלהן, ולוודא שהן בטיחותיות לחלוטין".

הוא הוסיף: "אנחנו גם נערכים בתיאום עם משטרת ישראל ובתכלול של המשרד לביטחון הפנים לאירועים גדולים דוגמת ההילולה במירון, כמו מה שקורה בנתיבות ובדגש על הערים החרדיות".

בוידאו: הלהבות באזור נטף בגל השריפות האחרון. צולם מתוך המסוק המשטרתי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו