המתיחות לשיא: ארה"ב הסיטה מטוסי קרב רוסיים ממסלולם

ע"פ הדיווח ברשת 'פוקס ניוז' האמריקנית, מדובר במפציצים רוסיים שחדרו למרחב האווירי של מדינת אלסקה. מטוסים של צבא ארה"ב הוזנקו אליהם וגרמו להם לסטות ממסלולם. טרם התקבל אישור רשמי לדיווח

מחריפה המתיחות בין המעצמות:חיל האוויר האמריקני הסיט שני מפציצים רוסיים ושני מטוסי קרב רוסיים שהתקרבו למרחב האווירי של אלסקה. לפי שעה טרם התקבל אישור רשמי לדיווח, אך גורמי ביטחון אמריקנים אישרו את הדברים בשיחה עם רשת 'פוקס ניוז'.

לטענתם, מטוסי הקרב הרוסיים לא היו חמושים ונשארו במרחב האווירי הבינלאומי.

הגורמים אף הגדירו את האירוע כ"פרובוקציה רוסית".

יצוין כי למרות השמועות על קשר עמוק בין טראמפ לרוסים, הרי שמאז בחירתו לתפקיד הנשיא הלכה והחריפה המתיחות בין וושינגטון למוסקבה.

המלחמה הקרה חוזרת: פוטין הורה לחזק את כוחה הגרעיני של רוסיה

רק בחודש שעבר אמר נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כי רוסיה צריכה לחזק את יכולתה הגרעינית הצבאית ולוודא שטיליה יכולים לחדור כל מערכת הגנה מפני טילים.

בסוכנות הידיעות AFP הסבירו כי בכך אותת פוטין על כוונותיו הצבאיות לשנים הקרובות. עוד נכתב כי נראה שפוטין התכוון בדבריו למערכת להגנה מפני טילים של ארה"ב במזרח אירופה, אשר להצבתם התנגדה רוסיה.

"עלינו לחזק את הפוטנציאל הצבאי של הכוחות הגרעיניים האסטרטגיים שלנו, במיוחד עם מערכות טילים שיכולות לחדור באופן אמין כל מערכת הגנה מפני טילים – כזו שקיימת כיום וכזו שתהיה קיימת בעתיד", אמר פוטין בישיבה במשרד ההגנה הרוסי, על פי ציטוט בסוכנויות הידיעות הרוסיות.

"עלינו לעקוב בזהירות אחרי כל שינוי במאזן הכוחות ובמצב המדיני-צבאי בעולם, במיוחד בגבולות רוסיה, ולגבש מהר תוכניות לנטרול האיומים על ארצנו", אמר פוטין. נשיא רוסיה אמר בישיבה היום כי הצבא הרוסי הפגין בהצלחה את יכולותיו במלחמה בסוריה: "צבא סוריה קיבל תמיכה משמעותית, שהודות לה הוא ביצע כמה מבצעים מוצלחים נגד החמושים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גיועלדיג

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו