הפריצה למחשבי המועמד לנשיאות צרפת: 9 ג'יגה בייט, ומאות מסמכים הודלפו לרשת

יממה לבחירות בצרפת: מטה הקמפיין של עמנואל מקרון, המועמד המוביל לנשיאות צרפת, מסר כי נפל קורבן למתקפת האקרים: "מאות מסמכים נגנבו והודלפו לרשת יחד עם מסמכים שקריים - במטרה לפגוע במועמד"

האקרים פרצו למחשבי קמפיין הבחירות של מועמד המרכז לנשיאות צרפת עמנואל מקרון, יום וחצי לפני הסיבוב השני והמכריע בבחירות. מטה הקמפיין מסר כי הפריצה הייתה "מסיבית ומתואמת", וכי מאות מסמכים נגנבו והודלפו לרשת, יחד עם מסמכים שקריים, במטרה לפגוע במועמד ולהפיץ לגביו מידע שקרי.

כתשעה ג'יגה-בייטים של מידע פורסמו על ידי משתמש בשם "EMLEAKS" באתר "Pastebin" שמאפשר פרסום מסמכים באופן אנונימי.

עוד נמסר כי הפריצה אירעה שעות ספורות לפני סיום מסע הקמפיין לפי חוק. ולאחר הפריצה החלו להתפרסם דיווחים ותגובות אודות ההדלפה, בהודעת המטה הודגש כי המסמכים אינם מהווים סיבה לדאגה עבור מקרון, שכן הם "מציגים התנהלות נורמטיבית של מסע בחירות".

ועדת הבחירות הודיעה לאחר הודעת מטה מקרון כי היא בוחנת את הפריצה, וכי היא תתכנס לדון בנושא בבוקר יום ראשון. בנוסף הוועדה הפצירה בכלי התקשורת בצרפת שלא לפרסם את המסמכים שהודלפו והזהירה כי חלקם "ככל הנראה" מזויפים.

אנשי מקרון התלוננו כמה פעמים במהלך הקמפיין על ניסיונות פריצה למחשביו. הם האשימו את הרוסים בניסיונות הפריצה, ובחודש פברואר האחרון דחה הקרמלין את ההאשמות. דווח כי שלשום הגיש מקרון תלונה למשטרה על "זיוף והפצה של ידיעות שקריות המיועדות להשפיע על הבחירות" בעקבות מסע של "פייק ניוז" שמתנהל נגדו.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד הבטיח תגובה, בעקבות הפריצה לקמפיין של מקרון, לאחר פרסומם "ידענו שיש סיכונים במהלך קמפיין הנשיאות הזה, כי זה קרה בעבר. שום דבר לא יעבור ללא תגובה", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית

"אם הייתה התערבות כלשהי, יבוצעו הנהלים הדרושים", הוסיף הנשיא הולנד. "אנחנו צריך לאפשר את ביצוע החקירה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו