"מסדרונות האו"ם חדלו לשמש כמגרש המשחקים של הפלסטינים"

את הדברים אומר שגריר ישראל באו"ם דני דנון וזאת על רקע השינוי שחל במדיניות הארגון כלפי ישראל בהשראת ארצות הברית • "בדיונים לא מתמקדים רק בישראל, העליהום הקבוע על מדינת ישראל מתחיל להשתנות"

לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית בישראל בחודש הקרוב, מתייחס שגריר ישראל באו"ם דני דנון, לתמורות שחלו ביחס העולם לישראל מאז נבחר דונלד טראמפ לכהן כנשיא ארצות הברית.

בראיון ל'ערוץ 7' אומר דנון, כי "יש מציאות. אנחנו מאוד שמחים ומעריכים שהנשיא טראמפ מגיע לישראל בין הביקורים הראשונים שלו כנשיא, אך יש מציאות בשטח. מציאות מורכבת, ולכן הקריאה של הנשיא לחזור למשא ומתן בין הצדדים זה הדבר החשוב ביותר".

לדבריו, "מה שהפלסטינים רוצים, הוא להגיע להישגים מבלי להיכנס לחדר. זה לא עובד ככה. בכל מקום מתווכים מדברים, מגיעים להבנות או לא מגיעים להבנות, אבל מה שאבו מאזן רוצה זה לקבל נייר חתום לפני שהוא נפגש עם ראש הממשלה נתניהו".

דנון מביע סיפוק מהשינוי המורגש במסדרונות האו"ם מאז נכנסה לתפקידה שגרירת ארצות הברית החדשה הגב' ניקי היילי שמובילה סדר יום חדש בשיח הציבורי בדיונים השונים שמקיים הארגון, "יש רוח חדשה בוושינגטון שמגיעה לבניין האו"ם. מרגישים את השינוי הזה. גם בדיונים לא מתמקדים רק בישראל. יש עליהום קבוע על מדינת ישראל וזה מתחיל להשתנות. האו"ם כבר לא מגרש המשחקים של הפלסטינים. משהו משתנה פה!".

ובאשר לביקורו הראשון של טראמפ בישראל אומר השגריר, כי "אנחנו מאוד אופטימיים. יהיה ביקור ומוצלח ביקור ראשון קצר שיעביר מסר לעולם ארה"ב עומדת עם ישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו