בחמאס זועמים על טראמפ: הוא מוטה לטובת ישראל

במהלך נאומו, הזכיר טראמפ את חמאס לצד דאעש, חיזבאללה ואל-קאעידה. בארגון הטרור העזתי תקפו בתגובה את נשיא ארה"ב וטענו כי הם אינם ארגון טרור כלל. "אנחנו דוחים את הטענה הזו על הסף"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נאם הערב בריאד, בירת סעודיה, ושלח מסר לעולם המוסלמי. בין היתר הוא דיבר על הטרור העולמי ואמר כי על הארגונים לשאת באחריות. טראמפ הזכיר בנאום את חמאס באותה נשימה עם ארגוני טרור רצחניים כמו דאעש, חיזבאללה ואל-קאעידה.

"החלטתו של טראמפ לתאר אותנו כארגון טרור רק מראה עד כמה הוא מוטה כלפי ישראל", אמרו בחמאס לאחר ששמעו את הדברים מריאד. "אנחנו דוחים את הטענה הזו על הסף".

הנשיא האמריקני אמר בנאומו: "לא ניתן לתאר את הסבל ולא ניתן לתאר את גודלו. אם מסתכלים על מה שקורה, דאעש, חיזבאללה, אל-קאעידה, חמאס וכל כך הרבה אחרים. הם חייבים לשאת באחריות".

אחרי טראמפ נאם בכינוס המיוחד בריאד עבדאללה מלך ירדן, שקרא לנשיא האמריקני לפעול למען השגת פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני. "הסכם הוא חיוני עבור המלחמה בטרור. היעדרה של מדינה פלסטינית היא העוולה הגדולה ביותר שהייתה. זו המהות של הבעיה במזרח התיכון וזה מה שדרבן את הקיצוניים באזור כולו".

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, אמר בנאומו כי צריך להיאבק בכל הארגוני הטרור ללא יוצא מן הכלל ולא להסתפק במאבק נגד ארגון אחד או שניים: "מדובר ברשת סרטנית". א-סיסי אמר כי מצרים כל יום נאבקת בארגוני הטרור בהצלחה בחצי האי סיני והוסיף כי צריך להיאבק גם במי שמעניק תמיכה פוליטית, כלכלית, ומחמש את ארגוני הטרור: "למרבה הצער יש מדינות שמעורבות במימון ובתמיכה בארגוני הטרור".

טראמפ בנאום למוסלמים: "יש סיכוי לשלום בין ישראל והפלסטינים"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חמאס ארגון שלום מעולם לא פגעו בזבוב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו