מבחן חברון: "בכל הסדר עתידי ימשיכו יהודים וערבים להתגורר בשכנות"

"איני יודע אם יהיה אי פעם הסכם מדיני ואם יהיה מה יהיה טיבו, אבל ברור שבכל הסכם עתידי ימשיכו יהודים וגם ערבים לחיות כאן", את הדברים אמר הנשיא בטקס לציון שנת היובל להתפתחות היישוב קרית ארבע

נשיא המדינה ראובן ריבלין נשא אמש דברים במהלך טקס לציון יובל שנים ליישוב קרית ארבע, כאשר בדבריו התייחס למצב הביטחוני השורר דרך קבע באזור וכן לאפשרות כי בעתיד ייכונו השלום והאחדות בין אזרחי ישראל היהודים והפלסטינים.

בתחילת דבריו העלה הנשיא על נס את ההיסטוריה היהודית של היישוב בן אלפי השנים. "יש להזכיר לכולם שהיישוב היהודי בחברון קדם מאות שנים להקמתה של מדינת ישראל והוא נגדע ביד אכזרית, את קריית ארבע הקים יגאל אלון, איש תנועת העבודה. התורם הראשון לישיבת חברון היה דוד בן גוריון ובין המגנים על הישוב בתקשורת בזמנו, היה עיתון 'הארץ'", פתח הנשיא את דבריו.

"חברון איננה מכשול לשלום, היא מבחן ליכולתנו לחיות יחד זה לצד זה – בשנת 1912 פעלה כאן מרפאת 'הדסה' הראשונה בארץ, במקום הנקרא כיום 'בית הדסה'. המרפאה הזו שימשה את כל תושבי העיר, יהודים וערבים כאחד. האין בידינו להקימה מחדש? לטובת כל תושבי חברון. אני יודע שבמציאות של חברון היום, זה נשמע אולי נאיבי, אולי חולמני במיוחד אחרי מתקפות הטרור שאתם ספגתם וסופגים, אבל מותר לחלום ומותר לקוות".

בהמשך התייחס הנשיא למתיחות הביטחונית שהפכה לחלק בלתי נפרד מחיי התושבים בקרית ארבע,"איני יודע אם יהיה אי פעם הסכם מדיני ואם יהיה מה יהיה טיבו, אבל ברור שבכל הסכם ימשיכו יהודים וגם ערבים לחיות כאן ועל כן לכולנו יש עניין לדאוג לשגשוג ולצמיחה של חברון וקריית ארבע".

"השקעות בתשתיות ובכבישים, בפיתוח אזורי תעשייה, במניעת תאונות הדרכים ופגיעה בטבע ובסביבה, יהיו נכונות לכולנו", הוסיף ריבלין.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ח"ו. בעזרת ה' נוריש את הארץ כפי שציוונו ה' יתברך ולא נותיר מהם כאן שריד ופליט, מלבד גרי תושב אשר יקבלו עליהם את מרותנו, ויפסיקו להאמין במשיח השקר שלהם

חנפן לערבים רואים שאין בו דעת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו