ארדואן מאשים: "טראמפ מנסה לפלג את טורקיה – ננהג כלפיו בהתאם"

נשיא טורקיה תוקף את טראמפ על רקע ההחלטה להמשיך באספקת הנשק לכורדים - "מעתה ואילך, אם נראה פיגוע קטן מסוריה בשטחנו, לא נבקש עוד אישור מאף אחד, אלא נעשה את מה שנדרש"

נשיא טורקיה ארדואן פותח חזית נוספת והפעם מול ארצות הברית.

לאחר שנוכח כי פגישתו עם הנשיא טראמפ בבית הלבן לא הניבה את התוצאות להן ייחל והביע תקווה, החליט הנשיא הטורקי להסיר את הכפפות ולצאת באופן פומבי נגד מדיניות ארצות הברית ולהעמיד את יחסי המדינות בסימן שאלה.

בנאום שנשא ארדואן בעצרת שנערכה על יד אנקרה האשים, כי "כאשר אנו בוחנים את העבר, אנו מבינים עכשיו מדוע המאבק שלנו נגד הטרור אינו עובד בדרך שבה רצינו. כשגנב בתוך הבית, הדלת לא יכולה להיות נעולה".

הוא פנה אל הנוכחים וקרא, "הבה וננסה לדמיין מהי המטרה שלשמה מבצעת ארה"ב אספקת תחמושת וכלי נשק כבדים לארגוני טרור? הסיבה היא פשוטה – והיא הרצון לפלג את טורקיה".

הוא הכריז, כי "מעתה ואילך, על כל פיגוע קטן שיבוצע מכיוון סוריה בשטחנו, לא נביט עוד ימינה או שמאלה ולא נבקש שום אישור מאף אחד, נעשה את מה שנדרש מאיתנו לעשות כריבון".

"הייי אמריקה, את אולי המדינה הגדולה בעולם מבחינה כלכלית, אבל כשמדובר בזכויות וצדק, הערכים שואפים לאפס", אמר.

"אנחנו מכירים אותם, אלה שמחייכים לנו, עושים דברים מאחורי גבינו" אמר ארדואן וציין את דרישת טורקיה מארה"ב להסגיר לידיה את איש הדת פטהוללה גולן השוהה בגלות על אדמת ארצות הברית, אותו מאשימה טורקיה כמי שעמד מאחורי ניסיון ההפיכה הכושל לפני כשנה.

ארדואן גילה כי הממשלה בראשותו כבר שלחה לארצות הברית את כל המסמכים הנדרשים על מנת להסגיר את גולן, וכי אין כל סיבה הגיונית להשתהותה של ארה"ב עד כה בענין, "שלחנו 80 קופסאות של מסמכים להסגרה אבל למרות זאת, זה לא קרה. מעכשיו הכל הופך להיות הדדי".

הרקע למתיחות בין המדינות, סיועה של ארצות הברית למליציות הכורדיות הפועלות בסוריה, אותן מליציות כורדיות הנחשבות כבעלות ברית של ארצות הברית מסווגות כאויב מר וכמי שמאיימות על אופייה של טורקיה.

לכורדים אוטונומיה בטורקיה כאשר מעת לעת נרשמים עימותים בינם לבין הצבא כאשר הכורדים מואשמים דרך קבע, בניסיון לחתור תחת אושיות הממשל.

למרות התנגדות טורקיה: ארה"ב תשלח תחמושת לכורדים בסוריה

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הארדואן הזה יבוא יום וטורקיה תיראה כמו סוריה, אז שב בשקט

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו