הערכות למתקפת פתע של חיזבאללה: צה"ל תרגל מוכנות הכוחות

אלפי לוחמים מחטיבות סדירות תרגלו התייצבות מהירה בגבול הצפון בהנחה שתקיפה קרקעית של חיזבאללה תתרחש במפתיע. "ככל שיראו אותנו יותר מתאמנים ונערכים - כך זה ירחיק את האיום", טען קצין בכיר. צפו

אתמול, (ב), הסתיים תרגיל פתע מטכ"לי נרחב של פיקוד הצפון, שנועד לבחון את מוכנות אוגדת הגליל (91) לפיגוע רחב היקף של חיזבאללה בהתרעה מודיעינית קצרה. אלפי לוחמים מהחטיבות הסדירות הוקפצו לתרגיל שהחל שלשום בבוקר, ובראשם לוחמי חטיבת גולני ולוחמי חטיבת הקומנדו, שעזבו את משימות הביטחון השוטף שלהם לטובת התייצבות בתוך שעות ספורות בגבול הצפון.

בניגוד לתרגילים של אוגדות אחרות שבמהלכם הוקפצו כוחות מילואים, הפעם בחנו במטכ"ל את יכולת וגמישות הכוחות הסדירים להתייצב בתוך זמן קצר בגבול לבנון. הנחת התרגיל הייתה שתקיפה קרקעית נרחבת של חיזבאללה תתרחש בגבול הצפון במפתיע.

קצין בכיר בצה"ל ציין כי מבין הלקחים שנלמדו מהתרגיל, ניתן למנות את יכולת הפיקוד והשליטה של אוגדת הגליל על כוחות התגבור שמוקפצים לגזרתה, את הפעלת חטיבת הקומנדו לתרחיש זה בגבול הצפון ואת נושא השפה המשותפת בין הכוחות. חלק מהלוחמים המשתתפים הוטסו לצפון במטוסי הרקולס.

בתרגיל השתתפו גם כוחות איסוף קרבי ויחידות מיוחדות. "ככל שיראו אותנו יותר מתאמנים ונערכים – כך זה ירחיק את האיום", ציין הקצין הבכיר. הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט בחן אמש מקרוב את התרגיל, יחד עם מפקד פיקוד הצפון אלוף יואל סטריק ומפקד אוגדת הגליל תת-אלוף אמיר ברעם.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שלא נגיע לזה בעזרת השם יתברך שומר ישראל ושהשם ישמור עליהם כמו שמרן זכר צדיק לברכה ביקש שנתפלל עליהם שיחזרו בשלום

מלחמת גוג ומגוג בפתח

כתוב ב'חיי מוהר"ן' שמי שנותן קץ ונותן ראיות לך ואומר הנה מגיע משיח שכתוב (כך וכך) וזה מרמז שבסוף שנה (זו וזו) יגיע משיח הוא מעכב הגאולה שכתוב 'אין משיח בא אלא בהסח דעת' וכן כתוב גם בזוהר ובעוד ספרי קבלה 'והרבה טועים בזה שמחשבים הקץ ואומרים בשנה זו וזו בא משיח ובטח ובטח שלא יבוא משיח בקץ זה' (חיי מוהר"ן) 'רק יאמין באמונה אמיתית שיכול לבוא כל רגע ולא יחשב הקץ ואם מחשב הקץ הרי הוא מעכב משיח' (חיי מוהר"ן במקום אחר)

לפ: כפי שכתבתי אין לחשב הקץ כלל וכל חשיבת הקץ היא טעות גמור

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו