פרשנות: "מדובר בפיגוע שמסבך מדינות"

"זה פיגוע שמסבך מדינות ולכן עדיין אין מי שלוקח אחריות, והלחץ המצרי להתנער מהאירוע", כך אומר צבי יחזקאלי, פרשן לענייני ערבים.

"מדובר בחוליות שהגיעו דרך מצרים וסיבכו את מצרים. ישראל הרי תדרוש ממנה הבנות. צריך להבין שכדי לפגע בישראל בדרך שהיא לא ירי רקטות, זה רק דרך קרקעית, דרך מצרים. קשה למצוא דרך החוצה מרצועת עזה חוץ מסיני.

"גם פיגועים באילת ובדימונה בשנתיים האחרונות מדובר במפגעים שהגיעו דרך מצרים. היום אין מובראק, אין מוטיבציה לסכל את ניסיונות החמאס כמו שהיה קודם. האווירה במצרים היא קצת יותר איסלאמית".

עוד אומר יחזקאלי כי"המקום הזה פרוץ והוא מנוצל על ידי חמאס. מבחינת חמאס הפיגוע מתאים. חמאס נכנס לכוננות, כל הסימנים מצביעים על זה שמדובר במחבלים שיצאו מעזה".

לדבריו, "הארגונים בעזה רואים את חוסר היכולת של ישראל להתמודד עם איומים מכיוון סיני, הרי אי אפשר לשלוח לשם את חיל האוויר".
עדכון תנועה: הצירים שעוטפים את האירוע חסומים על ידי כוחות המשטרה. יש נוחכות מאוד מוגברת של המשטרה בכל אזור הדרום. המחסומים פרוסים מאזור באר שבע-צאלים ודרומה, כל הנגב מכוסה במחסומים, כל רכב עובר בדיקה משום שאין מידע כמה חוליות נכנסו לישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו