מתקפת סייבר רחבת היקף על ערוץ אל-ג'זירה

לאחר שערב הסעודית סגרה את משרדי אל ג'זירה בריאד על רקע התנתקות המדינות המתונות מקטאר, ערוץ השידור הקטארי הודיעו כי כל מערכות הרשת נתונות למתקפת סייבר

רשת אל-ג'זירה נתונה למתקפת סייבר, כך נמסר הערב (ה') בהודעה רשמית של הרשת.
המתקפה מכוונת נגד כל המערכות והאתרים של אל ג'זירה.

"היו ניסיונות לפרוץ למערך אבטחת הסייבר של 'אלג'זירה', אך אנו נלחמים בהם בכל דרך", מסר עובד בכיר בחברה שביקש לשמור על עילום שם לסוכנות הידיעות "רויטרס".

ברקע המתקפה עומדת הודעתה של ערב הסעודית מיום שני כי המשטר הסעודי החליט לסגור את משרדי ערוץ השידור הקטארי 'אל ג'זירה' בריאד.

גם מצרים חסמה לאחרונה את אתר האינטרנט של רשת אל ג'זירה, לצד 20 אתרים נוספים שהוגדרו כמכילים תוכן קיצוני ותעמולה שקרית.

בסעודיה לא סיפקו הסברים על הצעד, אולם ככל הנראה מדובר בצעד נוסף במסגרת הנתק של כמה ממדינות המפרץ ומצרים מקטאר, בעקבות ביקורו של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ באזור.

שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות אנוואר קרקאש הזהיר הערב כי קטאר מחריפה את המשבר עם בקשותיה לעזרה מטורקיה ומאיראן. הוא הזהיר כי הדבר עלול להוביל "לפרק טארגי וקומי חדש" באזור.

מדובר במתקפה השלישית מסוגה ב-14 החודשים האחרונים על חברות קטריות. לדברי הרשויות בקטר, חברת החדשות הממשלתית הייתה קורבן למתקפת סייבר במהלכה פורסמו ידיעות שקריות שיוחסו לשליט הנסיכות, מהלך שהעצים את המתיחות עם מדינות ערביות נוספו.

בחודש אפריל האחרון הודיע הבנק הקטרי הלאומי, מלוות הכספים הגדולה ביותר במזרח התיכון ובאפריקה, כי היא הייתה נתונה למתקפה וכי פורסמו ברשת נתונים, שמות וסיסמאות של לקוחות רבים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו