למרות הגינוי לחמאס, נתניהו דורש לבחון את המשך קיומה של אונר"א

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה לגילוי מנהרת טרור תחת בית ספר ברצועה והאשים: "חמאס מתחבא מאחורי ילדים". בהמשך תקף נתניהו את סוכנות הפליטים שלך האו"ם ותהה לגבי הצורך בקיומה: "מנציחה את הבעיה ולא פותרת אותה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת הממשלה לחשיפת מנהרת הטרור תחת בית ספר ברצועת עזה. "החמאס משתמש בילדי בית ספר כמגן אנושי וזהו האויב שאנחנו נלחמים בו שנים רבות, אויב שמבצע כאן פשע מלחמה כפול. מצד אחד, הוא תוקף אזרחים חפים מפשע בכוונה תחילה, ומנגד הוא מתחבא מאחורי ילדים. ביום שישי אני הנחיתי את מנכ"ל משרד החוץ להגיש מחאה רשמית נגד החמאס למועצת הביטחון של האו"ם", האשים נתניהו.

רה"מ התייחס בהמשך לסוכנות הפליטים של האו"ם, אונר"א, שתחת בית ספר שלה נחשפה המנהרה המדוברת. "בשבוע שעבר פגשתי את שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי. אני הודיתי לה, גם בשמכם, על דבריה התקיפים לטובת מדינת ישראל ונגד האובססיה האנטי-ישראלית באו"ם. אמרתי לה גם שהגיע הזמן שהאו"ם יבחן את המשך קיומו של אונר"א", אמר נתניהו.

הוא הוסיף: "מאז מלחמת העולם השנייה היו, וגם ישנם היום, עשרות מיליוני פליטים, ולעשרות מיליוני הפליטים הללו יש נציבות עליונה באו"ם – ואילו לפליטים הפלסטינים שרובם, כמעט כולם, מיושבים, להם יש נציבות נפרדת. קוראים לזה "אונר"א", ואונר"א, במוסדותיה יש הרבה מאוד הסתה נגד ישראל, ולכן אונר"א במידה רבה בעצם קיומה, וגם לצערי בפעולתה מעת לעת, מנציחה את בעיית הפליטים הפלסטינים ולא פותרת אותה, ולכן הגיע הזמן לפרק את אונר"א ולמזג את החלקים שלה בנציבות הפליטים העליונה של האו"ם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו