תקדים משפטי: פעיל הימין שוחרר למרות מאסר על תנאי שעומד נגדו

אתמול פשטה המשטרה על דירה בירושלים בה התגוררו מורחקים מנהליים מיהודה ושומרון ועצרה רבים מהם בטענה כי הפרו את צו ההרחקה. היום קיבל ביהמ"ש את הערער שהגיש עו"ד איתמר בן גביר בנושא

ביהמ"ש המחוזי בירושלים קיבל את ערר פעיל הימין משה אורבך שהגיש עו"ד איתמר בן גביר ושחרר אותו למרות מאסר על תנאי שעומד נגדו

כזכור אתמול לפנות בוקר פשטה המשטרה על דירה בירושלים בה התגוררו מורחקים מנהליים מיהודה ושומרון ועצרה רבים מהם בטענה כי הפרו את צו ההרחקה.

בשעות הערב הובא אורבך לבית משפט השלום. עו"ד רחביה פילץ שאל בדיון את נציג המשטרה האם יש חשש שאורבך ישבש את החקירה ונציג המשטרה הודה שאין חשש כזה. בסיום הדיון הורתה השופטת בנקי על הארכת מעצרו ביומיים על מנת לאפשר למשטרה להמשיך לחקור תוך שהיא מתעלמת מהעובדה כי נציג המשטרה הודה שאין חשש שאורבך יסכן את החקירה ותוך שהיא קובעת כי לאור מאסר על תנאי שקיים נגד אורבך באותה עבירה בדיוק יוארך המעצר לבקשת המשטרה.

כאמור, ערר שהוגש היום לביהמ"ש המחוזי בירושלים התקבל והשופטת עירית כהן שחררה את אורבך למעצר בית בן יום אחד.

השופטת קיבלה טענתו של עורך דין בן גביר שגם אם קיימת מסוכנות מאורבך ניתן להפיג אותה בהרחקה מירושלים ומעצר בית בין יום. השופטת קבעה שלא עלתה טענה של שיבוש חקירה ולכן אין כל מקום למעצר.

עו"ד בן גביר אמר בתגובה כי :"מעצר אינו בבחינת עונש והמשטרה חייבת להפנים זאת. יש להפסיק עם ההתנכלות לנוער הגבעות"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו