בשורה משמחת לעולם התורה עם צאת הכרך "חסידות מפורשת" על חומש במדבר

בימים אלו ממש יצא לאור לשמחת רבים מלומדי התורה והחסידות "חסידות מפורשת" על חומש במדבר

המערכת גם שולחת חוברות שבועיות ללימוד ספרי חסידות על ידי הרשמה באימייל [email protected]

המצב הבא ידוע כנראה לכל אחד מהקוראים. נפשך חשקה בלימוד ספר חסידות, אתה פותח ספר חסידות, ומנסה למצוא קטע שווה לנפשך. הקטע הראשון דווקא היה שוה לכל נפש, ועסק בנושא מסויים בעבודת ה', אבל כבר בקטע השני אתה מוצא שהקטע מבוסס על איזה מושג קבלי, ששמעת עליו לשליש למחצה ולרביע, באיזה דרשה או בספר חסידי אחר אבל לא ממש הצלחת להבין אותו.

הבעיה ידועה: ספרי החסידות, האהובים על כולנו, אכן מדברים אל לבנו, אך לא אחת עוסקים במושגים נעלים ונשגבים מעולם תורת הקבלה, מה שלפעמים עוצר את הרכבת, ומקשה על לימוד ספרי החסידות.
הפיתרון לזה נמצא על ידי מכון "יסוד החסידות". יו"ר המכון ומקימו, הוא הרה"ג רבי יהודה וינגרטן שליט"א, משפיע ויו"ר ארגון "אש החסידות" בארצות הברית, מי שכתב למעשה את הספר "חסידות מפורשת" שיצא לאור לאחרונה, שהינו שילוב של רעיון חדשני, עיון מעמיק, ובקיאות לא קטנה. (המשפיע, הינו גם חברותא וכותב ספריו של כ"ק האדמו"ר מקאסוב שליט"א, עמקן נדיר בתורת החסידות ותורת הקבלה והידוע בעבודת ה' עד מסירות נפש).
הרעיון העומד מאחורי הספר בא בעצם לתת פיתרון לבעיה הנ"ל. מדי שבוע נבחרים כשלש -ארבעת ספרי חסידות על הפרשה, שבהם נזכרים מושגים מסויימים מעולם הקבלה, והם מוסברים באופן שווה לכל נפש, בצורה שהלומד יוכל להבין את המושג באופן בהיר, כך שהמאמר יוכל לשמש לו גם כהקדמה כללית להבנת תורת החסידות, ולהבנת מאמרי חסידות נוספים. המטרה היא בעצם להנגיש את לימוד ספרי החסידות לכל הלומדים מכל הסוגים, החל מבחורי ישיבות ועד לומדים מופלגים.
פרוייקט זה מתנהל כבר מספר שנים, החל מהקמת המכון בשנת תשע"ג, בכתיבת שיעוריו של האב, הגה"צ רבי פישל וינגרטן זצ"ל, ראש כולל באר מנחם ומחשובי המשפיעים החסידיים בירושלים. חלק גדול משלשת אלפי שיעוריו, באידיש ובלשון הקודש בספר "שפת אמת" של האדמו"ר מגור זצ"ל, שנאגרו במערכת "קול הלשון" הטלפונית המפורסמת וכן באתר האינטרנט של "קול הלשון", נכתבו על ידי בנו ונתפרסמו לרשימה של תלמידיו שנרשמו לקבלת האימיילים.
לאחר כשנה בשנת תשע"ד, החל לערוך את מאמרי "חסידות מפורשת", המבוססים על דרכו של אביו בביאור מאמרי ספרי חסידות: ביאור כל קטע וקטע מדברי ספרי החסידות באופן השווה לכל נפש, אלא שמאמרים אלו הינם על כל ספרי החסידות, בעיקר מהדורות הראשונים של תלמידי הבעל שם טוב הקדוש, שהם למעשה הבסיס של תורת החסידות כולה.
בשלב מסויים המערכת התרחבה, ותלמידי חכמים נוספים הביעו את רצונם ליטול חלק בפרוייקט הלזה. ואכן המאמרים עוברים את הגהתם האיכותית של חברי המכון, ביניהם נמנים הרה"ג רבי מרדכי יעקב שוויד שליט"א מחבר הספר שו"ת מנחת חיים (ג' כרכים), הרה"ג רבי שרגא לויפער ראש כולל "בני תורה" צאנז בב"פ, הרה"ג רבי דניאל גראס ראש כולל "נעימות החיים" בב"פ, ועוד.
בטבת תשע"ה יצא לאור הספר הראשון של "חסידות מפורשת" על חומש בראשית, בן כ600 עמודים, כשבראש הספר מופיע מאמר מיוחד של הרב פישל וינגרטן זצ"ל אודות חשיבות לימוד תורת החסידות לכל אחד בכל זמן ובכל מצב, מאמר שנעתק מכתב יד. הספר זכה להצלחה מרובה, עד שאזל כמעט לגמרי מחנויות הספרים בארץ ובעולם.
בימים אלו יצא לאור הכרך החדש על במדבר, בעיצוב מיוחד ומוצלח במיוחד, כשלשון ספרי החסידות נמצא בחלק העליון של הדף, והביאור בחלק התחתון של הדף, יחד עם ביאורים נוספים ומראי מקומות עשירים בכל חלקי התורה. הספר נמכר במחיר מוזל במיוחד בכל חנויות הספרים המובחרות בישראל, וכן בחנויות הספרים שבכל העולם.
על גבי הספר אנו מוצאים את הסכמותיהם של הגה"צ רבי משה וולפסון שליט"א אב"ד אמונת ישראל, הגה"צ רבי יחזקאל ראטה מגדולי הפוסקים בדורינו, הגה"צ רבי עמרם אופמן (מו"צ בעדה החרדית) מגדולי הפוסקים והמקובלים, הגה"צ רבי מרדכי זילבר אב"ד תולדות יהודה, וכן של כקש"ת האדמורי"ם מקאסוב, קאמרנא – ירושלים, וגאלאנטא
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל אחד שמכיר את הגאון המחבר רבי יודל שליט״א יודע שמדובר מדמות נדירה, אברך צעיר שיודע כל התורה כולה כפשוטו ממש, בקי בנגלה ובנסתר ישר והפוך

תקוותינו איתנה שיפוצו מעינותיו חוצה וימשיך דרך אביו הגדול זצ״ל

זכות גדולה מאוד, לזכות את הרבים, להפצת אור החסידות, מפורש ומבואר שכל אחד יכול להבין.
אשרי חלקכם.

יודל יודל!!! האור החסידות של דורינו….
אשריך אשריך ר' יודל חזק ואמץ!!!!

רבי יודל הוא שילוב של תלמיד חכם עצום ובנוסף גם בעל כשרון עצום ….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו