מוזס לרפורמים: הישארו בארה"ב ואל תתערבו בעניינים שלנו כאן בארץ

מוזס פנה במליאת הכנסת לרפורמים: כבדו אותנו ואת המנהגים שלנו. את הפלגנות שיש בארה"ב אל תביאו לנו לארץ ישראל. הרפורמים, הקונסרבטיביים, וכל השאר, הועילו בטובכם והישארו שם בארה"ב. כל עוד אינכם כאן – אל תתערבו

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס תקף את הרפורמים על התערבותם הנעשה בכותל המערבי. בתחילת דבריו בירך מוזס את ראש הממשלה על ההחלטה להקפיא את מתווה הכותל.

"אני מברך את ראש הממשלה על אומץ ליבו להתייצב לצד היהדות האמיתית. למעלה מעשרה מיליון איש מבקרים כל שנה בכותל המערבי. כולם מתנהגים בהתנהגות נורמטיבית ומכבדים את המקום ואת התנהלות המקובלת. זה מקובל כבר מלפני 2000 שנה עוד מהמשנה, כשעשו תיקון גדול בשמחת בית השואבה והפרידו בין גברים לנשים. הנביא אמר: כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים. יכולים כולם לבוא, להתפלל, להרגיש את המקום, אבל לכבד! כמו שמכבדים להבדיל מסגדים.

מוזס המשיך "לצערנו, נשים מגיעות כל ראש חודש ומנסות להפוך את הקערה על פיה. יש שם אלפי מתפללים בנץ החמה, לאורך כל היום. כולם מתפללים ושופכים שיח במקום הקדוש הזה, מקום שהתגעגענו אליו אלפי שנים. ומגיעות אותן נשים ופוגעות בכל המתפללים!

"אנחנו מבקשים: כבדו אותנו ואת המנהגים שלנו. ואת הפלגנות שיש בארה"ב אל תביאו לנו לארץ ישראל. הרפורמים, הקונסרבטיביים, וכל השאר, הועילו בטובכם והישארו שם בארה"ב. כל עוד אינכם כאן, לא קשורים לכאן, לא הלכתם לבחירות, אין לכם ייצוג – אל תתערבו. אל תפריעו, ואל תשנו את מנהגי המקום שקדוש הוא לכל עם ישראל"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו