מעמד כבוד התורה באלעד בחלוקת פרסים למצטייני ישיבת "צמח צדיק"

מעמד אדיר של כבוד התורה באלעד בהשתתפות מאות הורים וסבים נרגשים ובראשות גדולי תורה וחסידות שליט"א שפיארו את מעמד חלוקת פרסים למצטייני ישיבת "צמח צדיק" ויזניץ אלעד. צילום: דוד זר

באווירה מרוממת ומרגשת ובמעמד שכולו הוד והדר, התקיימה מסיבת חלוקת הפרסים בישיבה לצעירים "צמח צדיק" ויז'ניץ באלעד. ולחגיגה הכפולה כשמאות בוגרי ותלמידי הישיבה נבחנו על מאות דפי גפ"ת בבקיאות עצומה ובידע מופלג אצל גדולי התורה והיראה שליט"א.

את החגיגה פתח והנחה הרה"ג מאיר הלוי גליק שליט"א ממרביצי התורה בישיבה וראש כולל ערב בבית המדרש "צמח צדיק" ויז'ניץ אלעד.

הגאון הגדול רבי יעקב מאיר שטרן שליט"א דומ"ץ וחבר בד"ץ ויז'ניץ ורב שכונת "קהילות יעקב" ב"ב שבחן את הבחורים המצטיינים והינו סב לאחד הבחורים המצטיינים נשא דברי ברכה והערכה לתלמידי הישיבה וראשיה לרגל יום חגם בשמחת התורה וברכם שיגדלו לפאר את כרם בית ישראל.

נואם הכבוד הגאון הגדול האדמו"ר מדזיקוב רבי חיים מאיר הורביץ שליט"א מגבעת זאב ראש בית דין ממונות, שבחן את המצטיינים על המסכתות והביע התפעלות רבה מהידע המעמיק והמקיף שהפגינו התלמידים, נשא נאום מקיף שנשמע בקשב רב. בדבריו עמד על דרכי קניין תורה, מטרת לימוד התורה, וההשפעה הרוחנית הגדולה שיש לה על הלומד ביגיעה ובטהרה, בדבריו הזכיר את קרבתו והתקשרותו האמיצה של אביו הרה"צ יחזקאל הורביץ זצ"ל אצל בעל ה"אמרי חיים" זי"ע ובעל ה"ישועות משה" זי"ע בכל לב ונפש, והזכיר לטובה את המשב"ק לבית ויז'ניץ שאביו רחש לו חיבה מיוחדת הרה"ח צבי הערשיל הכהן כץ הי"ו.

את ברכת הנהלת המוסדות הביא מנכ"ל המוסדות הרב חיים מאיר כץ שיחי' שזכה להערכה על שתי מגביות שנערכו לאחרונה בס"ד במדינות ארה"ב וקנדה. בדבריו עמד על הפסוק שמחתי באומרים לי בית ד' נלך, כשמשקיעים למען הקמת וקיום בית ד' הרי זה שמחה גדולה ובפרט כשזוכים ב"ה לראות בקצירת פרי עמל של צורבא מרבנן והעלה על נס את דרכי עבודתו בקודש של ראש הישיבה הרה"ג ישראל ברכר שליט"א ולמשנהו משגיח הישיבה הרה"ג חיים מאיר כהן שליט"א

כמו"כ הביע רגשי תודה להאדמו"ר מדזיקוב שליט"א על עזרתו הרבה ועל חלקו בקרן הפרסים כאות הערכה ללומדי תורה הצורבים הצעירים. לצוות שותפיו לעבודת הקודש, הנהלת המוסדות הרב בערל הכהן אשר והרב יחזקאל מילר והמזכיר הרב אהרן שטרן שמשקיעים בכל השנה לרווחת תלמידי הישיבה וכעת להצלחת המעמד ובירך את חמיו הרה"ח משה אהרן גפנר הי"ו, ממנהלי מוסדות ויז'ניץ בירושלים שהינו סב לשלושה נכדים בליע"ה.

לקראת סיום נשמעו דברי המנצח על מלאכת הקודש, ראש הישיבה הרה"ג ר' ישראל ברכר שליט"א, שבהתרגשות רבה תיאר במרכז דבריו את מסירותם של אנשי הצוות הרוחני מגידי השיעורים, השואלים והמשיבים שליט"א, שאין לה אח ורע. עבודתם והשקעתם אינן יודעות גבולות. הם רואים בישיבה את ביתם ומתייחסים לתלמידים כאל בנים, התלמידים נמצאים בראש מעיינותיהם בכל שעות היממה, ואינם חדלים מלחפש דרכים ואמצעים איך לקדם כל תלמיד.

כאן פנה ראש הישיבה אל ההורים בהתרגשות רבה ופרס משנה חינוכית מיוחדת היאך לדרבן ולגדל את הבנים שישקיעו את מרצם ושאיפתם באהלה של תורה וברכישת קניניה ובפרט היום בדורנו שהעוה"ז כה נוצץ וכה קורץ והתפקיד הגורלי המוטל על ההורים הוא שבעתיים לכוונם ולנתבם אל המטרה העליונה של שבתי בבית ה', וביאר את מאמר חז"ל רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות כדי שראשם יהיה עסוק בדברי תורה העומדים לנצח.

מקום של הערכה הקדיש בדבריו להאדמו"ר מדזיקוב שליט"א שבתלת הווה חזקה, בראשונה מסר פלפול לתלמידי הישיבה בעת ביקורו בישיבה ובהמשך הגיעו שתי קבוצות מבחירי הישיבה לישא וליתן עימו בעומקה של תורה.

וסיים ראש הישיבה בדברי הערכה ליד ימינו בעבודת הקודש המשגיח הרה"ג חיים מאיר כהן שליט"א ובדברי הוקרה למנכ"ל המוסדות באלעד הרב חיים מאיר כץ הי"ו, שבמהלך החגיגה זכה לשבחים רבים על עבודתו הגדולה והמסורה לבנין והחזקת מוסדות ויז'ניץ באלעד.

בחלוקת הפרסים והתעודות למצטיינים בחתימת יד קדשו של מרן אדמו"ר שליט"א כובדו והשתתפו כ"ק האדמו"ר מאטניא שליט"א, הגאון הגדול רבי יעקב מאיר שטרן שליט"א רב שכונת "קהילות יעקב" בב"ב ודומ"ץ בד"ץ ויזניץ, הרה"ג רבי מנחם מנדל הכהן פקשר שליט"א המרא דאתרא דחסידי ויז'ניץ באלעד, הרה"ג קלמן וייס שליט"א רב דחסידי ויזניץ בית שמש, הרה"ג שמואל ברגר רב ביהמ"ד ויזניץ רובע ח' באשדוד, הרה"ג המשפיע אהרן טויסיג שליט"א משגיח דישיבת אלכסנדר, הרה"ג אפרים מתתיהו טסלר שליט"א, הרה"ג משה גשטטנר שליט"א, ראש ישיבת ויז'ניץ בירושלים, הרה"ג שבח גרינפלד שליט"א ראש ישיבת ויזניץ לצעירים ב"ב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו